Sisältömarkkinointi

Kimmo Lundén 4.12.2015 07:59 päivitetty 4.2.2016 11:04

Sanoma: Sisältömarkkinointi kasvaa nopeimmin

Karoliina Paavilainen
Kuvassa Suomen Googlen maajohtaja Antti Järvinen.

Natiivimainonnassa liikkuu rahaa 10–20 miljoonaa euroa, koko sisaltömarkkinoinnissa 200 miljoonaa euroa, arvioi Sanoma Media Finlandin Antti Järvinen.

"Sisältömarkkinointi on mainonnan nopeimmin kasvava osa", arvioi Sanoma Media Finlandin mediamyynnistä vastaava kaupallinen johtaja Antti Järvinen.

Sanoma Media Finland kertoi marraskuussa yhdistävänsä natiivimainontaa ja kaupallisia sisältöjä tekevät tiiminsä ja Head Office Finland -sisältömarkkinointitoimiston uudeksi Sanoma Content Marketing -yksiköksi.

Sisältömarkkinoinnin kokonaismarkkinat Suomessa ovat Järvisen arvion mukaan noin 200 miljoonaa euroa.

Sisältömarkkinointia on myös natiivimarkkinointi eli asiakkaan sponsoroimat sisällöt. Natiivimarkkinoinnissa liikkuu Suomessa rahaa Järvisen arvion mukaan 10–20 miljoonaa euroa. Sanoman osalta se tarkoittaa muutamaa miljoonaa euroa vuodessa. Tarkkaa summaa Järvinen ei paljasta.

Sisältömarkkinoinn kasvun ovat huomioineet myös muut mediatalot.

"Olemme muuttumassa mediatalosta sisältö- ja markkinointipalvelutaloksi. Olemme jo konkreettisesti matkalla", kertoo Allerin markkinointi- ja sisältöpalveluista vastaava johtaja Janne Pullinen.

Lue lisää sisältömarkkinoinnin kasvusta Suomen muuten hiipuvilla mainosmarkkinoilla uusimmasta M&M-lehdestä. Tilaa lehti täältä.

Aiheesta voi lukea lisää myös Talentumin Summa-palvelusta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Mainonnan monitaho

22.09.2017 10:37

Tuula Kallio valittiin Mainonnan Monitahon saajaksi

Dagmarin Tuula Kallio on vuoden 2017 Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saaja. Hän haluaa ohjata tunnustukseen kuuluvan MAT-säätiön stipendin startupille, joka edistää tekoälyn ja teknologian hyödyntämistä markkinoinnissa. 5 000 euron arvoisen stipendin saavaa yritystä etsitään vielä.