Brändityö

M&M 15.2. 11:07

Saton vuokra-asunnoille oma brändibiisi – kappaleen tekijä haki inspiraatiota omasta muistostaan

Lilli Loiri-Seppä (kuvassa vasemmala) ja Jarkko Meretniemi kirjoittivat kappaleen Saton vuokra-asunnoille.

Asuntosijoitusyhtiö Saton vuokra-asunnoille on sävelletty oma brändikapple.

Kappaleen Anna elämän viedä ovat Satolle tehneet Lilli Loiri-Seppä ja Jarkko Meretniemi, Fried Music -kustantamon House Writerit.

Kappaleen musiikkivideossa kannetaan muun muassa muuttolaatikoita, tuodaan naapurille viinereitä sekä mallataan tapettinäytteitä seinälle.

Saton mainonnan konsepti ja slogan Anna elämän viedä ovat päivätyökseen mainostoimisto Folkin copywriterinä työskentelevän Loiri-Sepän sekä hänen suunnitteluparinsa Paula Orren käsialaa.

"Kuten aina lauluja tehdessä, tässäkin meillä oli pyrkimys kertoa sellaisesta maailmasta, johon itse uskomme", Loiri-Seppä sanoo.

Molemmilla biisintekijöillä oli sattumalta kokemusta Satosta myös asukkaana. Loiri-Seppä muistaa, kuinka putkiremonttia paenneelle kolmen lapsen koiraperheelle ei meinannut löytyä kotia kirveelläkään, sillä koko lähiö oli saneerauksen alla.

"Soitin viimein Satoon. Puhelimeen vastasi Airi, joka sanoi, että tämän asian huolehtimisen voin lopettaa tähän puheluun. Hän lupasi hoitaa asian, ja hoiti", Loiri-Seppä muistelee.

Kyseinen muisto on Loiri-Seppälän mukaan osaltaan vaikuttanut brändikappaleen henkeen.

"Se on se Sato, mistä haluan kertoa. Aina meistä joku Airi huolehtii."

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.