Palkinnot

Ville Perttula 12.10. 14:54 päivitetty 12.10. 15:00

Satumaa Family Business valittiin meikkijätti L'Oréalin luovimmaksi kumppaniksi – "Ihminen pitää herättää oston hetkellä"

Satumaa Family Business
Satumaa Family Busineksen Matias Mero, Netta Alaranta ja Marko Edfelt

Satumaa Family Business vastaa esimerkiksi L'Oréal Nordicin myymälämainosten suunnittelusta.

L’Oréal Nordic valitsi Satumaa Family Busineksen (SFB) luovimmaksi yhteistyökumppanikseen.

SFB on tehnyt yhteistyötä kosmetiikkajätin kanssa kahden vuoden ajan, ja mainostoimisto sai tunnustuksen ensimmäistä kertaa. Tunnustus julkistettiin L'Oréalin Preferred Supplier Days -tapahtumassa syyskuussa.

Tunnustuksen saajan valitsi L’Oréal Nordicin henkilöstö.

”Luovuus on yksi avaintekijöistä, joiden perusteella valitsemme yhteistyökumppanimme. Halusimme nostaa luovuuden merkitystä huomioimalla yhteistyökumppanimme myös tässä kategoriassa. Luovuudella tarkoitamme luovia näkökulmia ja työskentelytapoja, jotka tukevat brändiemme imagoa”, kertoo L’Oréal Nordicin nordic purchaser Nathalie Tam tiedotteessa.

Asiakkuudesta SFB:llä vastaava Netta Alaranta kertoo M&M:lle, että tunnustuksen saaminen tuntui mielettömän hyvältä. L’Oréalilla on Alarannan arvion mukaan yli 1000 yhteistyökumppania, joista mainostoimistoja on noin kymmenen.

”Tämä oli tosi iso kunnia. Heillä on kumppaneinaan tosi isoja mainostoimistoja, joten olimme kovassa seurassa kyllä. Tämä kertoo asiakastyytyväisyydestä.”

Asiakkuuden kimpussa häärii Helsingissä ja Turussa yhteensä 20 työntekijää.

SFB:n on kosmetiikkayhtiön BTL-kumppani. Toimisto suunnittelee L’Oréalille esimerkiksi mainosmateriaaleja, joita käytetään esimerkiksi myymälämarkkinoinnissa. Tämän lisäksi SFB on kosmetiikkayhtiön digitaalinen kumppani.

Alaranta uskoo, että myymälämainontaa tarvitaan vielä tulevaisuudessa. Hän arvioi, että retail-kanavien merkitys ei vähene.

”On hieno nähdä, miten myymälämainonta muuttuu 10 vuoden aikana. Suuri osa ostopäätöksistä syntyy vasta kaupassa, minkä vuoksi ihminen pitää herättää oston hetkellä.”

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö