Kauppa

M&M 31.1.2016 15:05 päivitetty 3.3.2016 15:38

Selvitys: Nuoret kuluttajat haluavat tarjouskupongit kännykkään

Colourbox

It-palveluyhtiön selvityksen mukaan vähittäiskauppa mullistuu lähivuosien aikana. Keskiössä on kanavariippumaton asiakaspalvelu.

Nuoret sukupolvet eli millenniaalit haluavat palvelua kaikissa kanavissa. Uudet sukupolvet eivät enää leikkaa irti tarjouskuponkeja lehdestä tai tulosta niitä paperille, vaan haluavat käyttää niitä älypuhelimellaan, ilmenee it-palveluyhtiö Tata Consultancy Servicesin selvityksestä.

Jos kännykkäkuponkia ei voi käyttää kivijalkakaupassa, nämä nuoret lähtevät saman tien ulos ostamatta mitään. Selvityksen mukaan 68 prosenttia millenniaaleista haluaa saumattoman ostokokemuksen kanavasta riippumatta.

TCS arvioi selvityksessään, että vähittäiskauppa muuttuu digitalisaation ajamana seuraavien viiden vuoden ajan enemmän kuin edellisten 50 vuoden aikana. Kauppiaiden on siirryttävä kokonaisvaltaisesti kanavariippumattomaan asiakaspalveluun.

"Tarvitaan reaaliaikaista kohdennettua markkinointia, asiakkaan perustietojen määritystä, markkinointiautomaatiota, yksityisyyden suojaa ja MyDataa. Lisäksi pitää pystyä tunnistamaan asiakaskäyttäytymisen mallit sekä netissä että reaalimaailmassa, puhumattakaan mobiilista ja esineiden internetistä", TCS:n digitaalisesta transformaatiosta vastaava johtaja Tommi Mäkinen sanoo tiedotteessa.

TCS:n Forum-raportin mukaan neuroautomaatio eli ihmisaivojen toimintaa jäljittelevä itseoppiva järjestelmä on avainasemassa kaupan muutoksessa. Neuroautomaation lisäksi it-palveluyhtiö kannustaa kauppoja hyödyntämään lähdekoodia ja pilvipalveluja.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Innovaatiot

27.03.2017 18:30

Voitto, Helsingin yliopisto ja SEK kehittivät uuden palvelun

Mediatoimisto Voitto ja Helsingin yliopisto ovat kehittäneet yhteistyössä uuden Unibot-palvelun. Kyseessä on Facebook-ympäristössä toimiva automaattinen, vuorovaikutteinen keskusteluohjelma, joka ohjaa nuoria käyttäjiä heitä kiinnostavien koulutusvaihtoehtojen äärelle.

Yrityskaupat

27.03.2017 12:30

Solita ostaa palvelumuotoilutoimisto Palmun

Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita ostaa yrityskaupassa palvelumuotoilutoimisto Palmun koko osakekannan. Solita ilmoitti yrityskaupasta maanantaina julkaisemassaan tiedotteessa.