Brändiuudistus

M&M 15.9. 11:53

Sinebrychoff tuo markkinoille uuden olutbrändin – "Maistatamme sitä jopa 300 000 kuluttajalle"

Silja Viitala
Kuvituskuva.

Sinebrychoffin alkoholiton Nikolai-olut on jatkossa nimeltään KOFF Crisp. Kuten Nikolaissa, myös Koff Crisp -brändin alta löytyy kolme erilaista alkoholinta olutta.

Perjantaina 15.9. vietetään kolmatta kertaa kansainvälistä Kohtuullisen oluen päivää. Kyseessä on kansainvälisten panimokonsernien ja yhteisöjen yhteinen kampanja oluen vastuullisen kulutuksen puolesta.

Sinebrychoffin markkinointijohtaja Alexander Sneen kertoo alkoholittoman oluen olevan tärkeässä roolissa Together Towards Zero -kestävän kehityksen ohjelmassa. Sinebrychoff on ohjelmassa mukana osana tanskalaista Carlsberg-konsernia.

Alkoholittomien oluiden suosio on Sinebrychoffin mukaan Suomessa kasvussa. Myös saatavuus on parantunut. Alkoholitonta olutta nautitaan esimerkiksi ruokailun yhteydessä tai palauttavana juomana.

Sinebrychoff onkin päätynyt uudistamaan alkoholittoman oluen brändinsä. Nikolai-olut korvataan uudella KOFF Crisp -oluella. Nimiuudistuksen myötä myös brändin ilmettä ja makua uudistetaan. Nikolain tavoin myös Koff Crispiä on saatavissa kolmea eri makuvaihtoehtoa.

KOFF Crisp -vaalea lager. | Kuva: Sinebrychoff

 

"Tavoitteemme on, että vuoteen 2030 mennessä alkoholiton olut löytyy aina vaihtoehtona vahvemmille oluille. Suomessa tuomme KOFF Crispiä tutuksi syksyn aikana mittavalla kampanjalla, maistatamme sitä jopa 300 000 kuluttajalle", Sneen kertoo tiedotteessa.

Carlsberg Groupin kestävästä kehityksestä ja yhteiskuntavastuusta vastaava johtaja Simon Boas Hoffmeyer kertoi M&M:n artikkelissa tällä viikolla konsernin ympäristötavoitteista. Carlsberg haluaa pienentää oluen hiilijalanjälkeä ja saada kaikki panimonsa käyttämään 100-prosenttisesti uusiutuvaa energiaa.

Carlsberg-konserni aikoo tavoittaa 20 miljoonaa kuluttajaa 20 maassa tänä vuonna.