Kampanjat

M&M 29.1.2016 13:04 päivitetty 3.3.2016 15:38

Sinivalkoinen jalanjälki jatkuu

Colourbox

"Tuoreen tutkimuksemme mukaan jopa 73 prosenttia ostaa aina tai useimmiten kotimaisen elintarvikkeen", kertoo Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala.

Suomalaisen Työn Liiton, K-ryhmän kauppojen, suomalaisten elintarvikevalmistajien ja käyttötavarateollisuuden sekä rakennus- ja remontointialan yritysten Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja jatkuu tänä vuonna jo kolmatta vuotta peräkkäin.

Kampanjan tavoitteena on suomalaisten tuotteiden myynnin lisääminen ja työllistymisvaikutusten kertominen kuluttajille. Tämän lisäksi kampanja pyrkii helpottamaan kuluttajan mahdollisuuksia valita tuotteita, jotka edistävät suomalaista työtä.

Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan vastaajista 46 prosenttia tunnisti Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjan.

"Kampanjasta tietoiset kuluttajat ostavat selvästi keskimääräistä useammin erityisesti kotimaisia elintarvikkeita ja käyttötavaroita. Tuoreen tutkimuksemme mukaan jopa 73 prosenttia ostaa aina tai useimmiten kotimaisen elintarvikkeen, kun vuosi sitten luku oli 71 prosenttia ja sitä ennen, kampanjan alkaessa 62 prosenttia", kertoo Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala tiedotteessa.

Tutkimuksen mukaan kuluttajien yleisimpiä syitä ostaa kotimaisia elintarvikkeita ja käyttötavaroita ovat laatu ja työllistymisvaikutus.

Tutkimustiedot perustuvat Suomalaisen Työn Liiton tilaamaan Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimukseen. Taloustutkimuksen tekemä kyselytutkimus toteutettiin joulukuussa 2015 ja siihen vastasi 1051 iältään 16–75-vuotiasta suomalaista kuluttajaa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.