Kampanjat

M&M 29.1. 13:04 päivitetty 3.3. 15:38

Sinivalkoinen jalanjälki jatkuu

Colourbox

"Tuoreen tutkimuksemme mukaan jopa 73 prosenttia ostaa aina tai useimmiten kotimaisen elintarvikkeen", kertoo Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala.

Suomalaisen Työn Liiton, K-ryhmän kauppojen, suomalaisten elintarvikevalmistajien ja käyttötavarateollisuuden sekä rakennus- ja remontointialan yritysten Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja jatkuu tänä vuonna jo kolmatta vuotta peräkkäin.

Kampanjan tavoitteena on suomalaisten tuotteiden myynnin lisääminen ja työllistymisvaikutusten kertominen kuluttajille. Tämän lisäksi kampanja pyrkii helpottamaan kuluttajan mahdollisuuksia valita tuotteita, jotka edistävät suomalaista työtä.

Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan vastaajista 46 prosenttia tunnisti Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjan.

"Kampanjasta tietoiset kuluttajat ostavat selvästi keskimääräistä useammin erityisesti kotimaisia elintarvikkeita ja käyttötavaroita. Tuoreen tutkimuksemme mukaan jopa 73 prosenttia ostaa aina tai useimmiten kotimaisen elintarvikkeen, kun vuosi sitten luku oli 71 prosenttia ja sitä ennen, kampanjan alkaessa 62 prosenttia", kertoo Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala tiedotteessa.

Tutkimuksen mukaan kuluttajien yleisimpiä syitä ostaa kotimaisia elintarvikkeita ja käyttötavaroita ovat laatu ja työllistymisvaikutus.

Tutkimustiedot perustuvat Suomalaisen Työn Liiton tilaamaan Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimukseen. Taloustutkimuksen tekemä kyselytutkimus toteutettiin joulukuussa 2015 ja siihen vastasi 1051 iältään 16–75-vuotiasta suomalaista kuluttajaa.

Mainokset

26.08.2016 14:35

Anna äänesi - mikä oli kesän paras aikkarimainos?

Kuukauden aikkarimainos -kilpailu muuttui yleisöäänestykseksi aiemmin tänä vuonna. Nyt äänestysvuorossa ovat kesän mainokset. Kerro mikä on mielestäsi paras, mutta muista perustella äänesi.