Kampanjat

M&M 29.1.2016 13:04 päivitetty 3.3.2016 15:38

Sinivalkoinen jalanjälki jatkuu

Colourbox

"Tuoreen tutkimuksemme mukaan jopa 73 prosenttia ostaa aina tai useimmiten kotimaisen elintarvikkeen", kertoo Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala.

Suomalaisen Työn Liiton, K-ryhmän kauppojen, suomalaisten elintarvikevalmistajien ja käyttötavarateollisuuden sekä rakennus- ja remontointialan yritysten Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja jatkuu tänä vuonna jo kolmatta vuotta peräkkäin.

Kampanjan tavoitteena on suomalaisten tuotteiden myynnin lisääminen ja työllistymisvaikutusten kertominen kuluttajille. Tämän lisäksi kampanja pyrkii helpottamaan kuluttajan mahdollisuuksia valita tuotteita, jotka edistävät suomalaista työtä.

Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan vastaajista 46 prosenttia tunnisti Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjan.

"Kampanjasta tietoiset kuluttajat ostavat selvästi keskimääräistä useammin erityisesti kotimaisia elintarvikkeita ja käyttötavaroita. Tuoreen tutkimuksemme mukaan jopa 73 prosenttia ostaa aina tai useimmiten kotimaisen elintarvikkeen, kun vuosi sitten luku oli 71 prosenttia ja sitä ennen, kampanjan alkaessa 62 prosenttia", kertoo Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala tiedotteessa.

Tutkimuksen mukaan kuluttajien yleisimpiä syitä ostaa kotimaisia elintarvikkeita ja käyttötavaroita ovat laatu ja työllistymisvaikutus.

Tutkimustiedot perustuvat Suomalaisen Työn Liiton tilaamaan Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimukseen. Taloustutkimuksen tekemä kyselytutkimus toteutettiin joulukuussa 2015 ja siihen vastasi 1051 iältään 16–75-vuotiasta suomalaista kuluttajaa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Nimitykset

28.03.2017 09:58

Hille Korhosesta Nokian Renkaiden toimitusjohtaja

Nokian Renkaat Oyj:n hallitus on nimittänyt tekniikan lisensiaatti Hille Korhosen (s. 1961) Nokian Renkaat Oyj:n toimitusjohtajaksi. Nokian Renkaat tiedotti nimityksestä tiistaina. Korhonen aloittaa tehtävässään 1.6.2017.

Kommentti

28.03.2017 10:21

Seppälä horjuu, mutta kajahtiko Kalasatamasta pelastus?

Vaateketju Seppälän väki jännittää, päästääkö käräjäoikeus yhtiön yrityssaneeraukseen vai onko edessä Anttilan kohtalo eli konkurssi. Toivoa henkiin jäämisestä antaa Helsingin Kalasataman kulmilta maanantaina kiirinyt uutinen.

Nimitykset

28.03.2017 09:45

Toimistokonkari Torin mediamyynnin johtoon

Mika Räihä on nimitetty Tori.fi:n mediamyynnin johtajaksi. Hän siirtyy Toriin Sanomalta, jossa hän johti ohjelmallisen ja tulospohjaisen mainonnan tiimiä.

Media

28.03.2017 08:49

Tässä asiassa radio on edelleen lyömätön

Säveltäjäin Tekijänoikeustoimisto Teoston teettämän musiikinkäyttötutkimuksen mukaan radio on edelleen käytetyin ja tärkein taustamusiikin lähde. Nettiradion kuuntelu on tutkimuksen perusteella sen sijaan vielä vähäistä.