Some

M&M 14.1. 13:10 päivitetty 3.3. 15:37

Snapchat haastaa 15 kertaa suuremman Facebookin

Colourbox

Snapchatin videoita katsotaan päivittäin lähes yhtä paljon kuin Facebookin.

Mobiilisovellus Snapchat haastaa jo somejätti Facebookin ainakin yhdellä tavalla: videoiden katselumäärissä.

Snapchatista katsotaan päivittäin yli seitsemän miljardia videoklippiä, kertovat lähteet uutistoimisto Bloombergille.

Facebookista katsottiin vuoden 2015 kolmannella vuosineljänneksellä yli kahdeksan miljardia videota päivittäin. Määrä on edelleen suurempi kuin Snapchatin, mutta käyttäjämääriä verratessa luku on yllättävä.

Snapchatilla on reilut 100 miljoonaa käyttäjää, kun Facebookilla puolestaan on 1,55 miljardia käyttäjää. Somejätillä on siis noin 15 kertaa enemmän käyttäjiä.

Some-palveluissa on myös eroja videoiden katselumäärien laskentatavassa. Snapchat-käyttäjien täytyy klikata videoita katsoakseen niitä, kun taas Facebookissa videot pyörivät automaattisesti käyttäjien uutisvirrassa.

Bloombergin mukaan Snapchat haastaa mobiilivideoissa myös YouTuben.

Snapchatin edustaja ei halunnut kommentoida asiaa Bloombergille.

Mainokset

26.08.2016 14:35

Anna äänesi - mikä oli kesän paras aikkarimainos?

Kuukauden aikkarimainos -kilpailu muuttui yleisöäänestykseksi aiemmin tänä vuonna. Nyt äänestysvuorossa ovat kesän mainokset. Kerro mikä on mielestäsi paras, mutta muista perustella äänesi.