Some

M&M 14.1.2016 13:10 päivitetty 3.3.2016 15:37

Snapchat haastaa 15 kertaa suuremman Facebookin

Colourbox

Snapchatin videoita katsotaan päivittäin lähes yhtä paljon kuin Facebookin.

Mobiilisovellus Snapchat haastaa jo somejätti Facebookin ainakin yhdellä tavalla: videoiden katselumäärissä.

Snapchatista katsotaan päivittäin yli seitsemän miljardia videoklippiä, kertovat lähteet uutistoimisto Bloombergille.

Facebookista katsottiin vuoden 2015 kolmannella vuosineljänneksellä yli kahdeksan miljardia videota päivittäin. Määrä on edelleen suurempi kuin Snapchatin, mutta käyttäjämääriä verratessa luku on yllättävä.

Snapchatilla on reilut 100 miljoonaa käyttäjää, kun Facebookilla puolestaan on 1,55 miljardia käyttäjää. Somejätillä on siis noin 15 kertaa enemmän käyttäjiä.

Some-palveluissa on myös eroja videoiden katselumäärien laskentatavassa. Snapchat-käyttäjien täytyy klikata videoita katsoakseen niitä, kun taas Facebookissa videot pyörivät automaattisesti käyttäjien uutisvirrassa.

Bloombergin mukaan Snapchat haastaa mobiilivideoissa myös YouTuben.

Snapchatin edustaja ei halunnut kommentoida asiaa Bloombergille.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.