Some

M&M 14.1.2016 13:10 päivitetty 3.3.2016 15:37

Snapchat haastaa 15 kertaa suuremman Facebookin

Colourbox

Snapchatin videoita katsotaan päivittäin lähes yhtä paljon kuin Facebookin.

Mobiilisovellus Snapchat haastaa jo somejätti Facebookin ainakin yhdellä tavalla: videoiden katselumäärissä.

Snapchatista katsotaan päivittäin yli seitsemän miljardia videoklippiä, kertovat lähteet uutistoimisto Bloombergille.

Facebookista katsottiin vuoden 2015 kolmannella vuosineljänneksellä yli kahdeksan miljardia videota päivittäin. Määrä on edelleen suurempi kuin Snapchatin, mutta käyttäjämääriä verratessa luku on yllättävä.

Snapchatilla on reilut 100 miljoonaa käyttäjää, kun Facebookilla puolestaan on 1,55 miljardia käyttäjää. Somejätillä on siis noin 15 kertaa enemmän käyttäjiä.

Some-palveluissa on myös eroja videoiden katselumäärien laskentatavassa. Snapchat-käyttäjien täytyy klikata videoita katsoakseen niitä, kun taas Facebookissa videot pyörivät automaattisesti käyttäjien uutisvirrassa.

Bloombergin mukaan Snapchat haastaa mobiilivideoissa myös YouTuben.

Snapchatin edustaja ei halunnut kommentoida asiaa Bloombergille.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

17.08.2017 10:42

Mainostajat rämpivät verkossa

Online-kampanjat tavoittavat naiset huonommin kuin miehet, ja todella heikosti kaikki nuoret aikuiset.