Brändit

M&M 21.3. 14:46

Snapchatin käyttäjät "ovat liian nuoria" Heinekenille

Globaali alkoholibrändi keskittyy Twitterin lisäksi Instagramiin, vaikka Snapchatin käyttäjäkuntakin varttuu.

Alkoholitalo Heineken on vankasti sitä mieltä, että pikaviestipalvelu Snapchatin käyttäjäkunta on brändille liian nuorta.

Sen sijaan Heineken keskittyy kuvapalvelu Instagramiin kasvavan mobiilimarkkinoinnin kanavanaan. Brändi on jo aiemmin hyödyntänyt Twitterin mahdollisuuksia varsinkin urheilusponsoroinnin ja -tapahtumien yhteydessä.

"Snapchatin yleisö on edelleen liian nuorta. Vastuullisena alkoholintuottajana haluamme pitää huolta, että ainakin 75 prosenttia niistä, joille markkinoimme ovat ylittäneet laillisen täysi-ikäisyyden rajan", Heinekenin globaalista sponsoroinnista vastaava brändijohtaja Hans Erik Tuijt sanoo The Drumin mukaan.

Heineken aikoo kaksinkertaistaa digimarkkinointibudjettinsa vuoteen 2020 mennessä. Brändi tavoittelee luovimman mobiilimarkkinoijan paikkaa maailmassa.

Vaikka Snapchatin käyttäjäkunta on yleisesti nuorta, palvelun omistavan yhtiön mukaan yleisö on varttumassa aikuisemmaksi. Snapchatin Ison-Britannian johtajan Claire Valotin mukaan 77 prosenttia palvelun brittikäyttäjistä on yli 18-vuotiaita.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö