Brändit

M&M 21.3. 14:46

Snapchatin käyttäjät "ovat liian nuoria" Heinekenille

Globaali alkoholibrändi keskittyy Twitterin lisäksi Instagramiin, vaikka Snapchatin käyttäjäkuntakin varttuu.

Alkoholitalo Heineken on vankasti sitä mieltä, että pikaviestipalvelu Snapchatin käyttäjäkunta on brändille liian nuorta.

Sen sijaan Heineken keskittyy kuvapalvelu Instagramiin kasvavan mobiilimarkkinoinnin kanavanaan. Brändi on jo aiemmin hyödyntänyt Twitterin mahdollisuuksia varsinkin urheilusponsoroinnin ja -tapahtumien yhteydessä.

"Snapchatin yleisö on edelleen liian nuorta. Vastuullisena alkoholintuottajana haluamme pitää huolta, että ainakin 75 prosenttia niistä, joille markkinoimme ovat ylittäneet laillisen täysi-ikäisyyden rajan", Heinekenin globaalista sponsoroinnista vastaava brändijohtaja Hans Erik Tuijt sanoo The Drumin mukaan.

Heineken aikoo kaksinkertaistaa digimarkkinointibudjettinsa vuoteen 2020 mennessä. Brändi tavoittelee luovimman mobiilimarkkinoijan paikkaa maailmassa.

Vaikka Snapchatin käyttäjäkunta on yleisesti nuorta, palvelun omistavan yhtiön mukaan yleisö on varttumassa aikuisemmaksi. Snapchatin Ison-Britannian johtajan Claire Valotin mukaan 77 prosenttia palvelun brittikäyttäjistä on yli 18-vuotiaita.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

21.07.2017 11:41

Onhan naisen takakontti hyvässä kunnossa?

Mainoksissa naiset esitetään yhä yksipuolisesti ja yleensä mieskatseen kautta. Body positivity -liike tähtää katsomaan naisia eri kuvakulmasta.

Media

21.07.2017 09:32

Alma Median tulos parani odotetusti

Mediatalo Alma Median oikaistu liikevoitto kasvoi lähes 34 prosenttia vuodentakaisesta huhti-kesäkuussa. Tulosta paransivat etenkin Alma Marketsin vahva kasvu Tšekissä sekä kustannussäästöt.