Kampanjat

M&M 14.7. 09:53

SodaStream esittelee uuden ihmislajin ja tulevaisuuden ilman muovipulloja

The Homoschlepien -kampanja haluaa osoittaa, että muovipulloissa ei ole mitään järkeä.

Hiilihapotuslaitevalmistaja SodaStream ottaa jälleen kantaa uudessa mainosspotissaan, jota tähdittävät Big Bang Theory -televisiosarjasta tuttu Mayim Bialik ja Game of Thrones -näyttelijä Kristian Nairn.

The Homoschlepien -videolla brändi nostaa esille kertakäyttöisistä muovipuolloista aiheutuvia ympäristöhaittoja. Ukrainassa kuvatussa videossa kuvataan tulevaisuutta, jossa muovipulloja ei ole olemassa. Videolla antropologia esittävä Bialik muistelee ensikohtaamistaan Nairnin esittämän Homoschlepienin kanssa. Hompschlepienit ovat ihmisiä, jotka "kognitiivisen poikkeaman" takia juovat vain pullotettua vettä.

video

SodaStreamin tavoite on kasvattaa ihmisten tietoisuutta muovijäteongelmista. Brändin kantaaottavat kampanjat eivät aina ole miellyttäneet kaikkia.

Edellisen Shame or Glory -kampanjan aikaan kansainvälinen pullovesijärjestö IBWA vaati brändiä lopettamaan videokampanjan, joka keräsi yli 50 miljoonaa katselukertaa yli 30 eri maassa. Järjestön kritiikki perustui kannalle, että pullovesi on ihmisille hanavettä turvallisempaa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Mainonnan monitaho

22.09.2017 10:37

Tuula Kallio valittiin Mainonnan Monitahon saajaksi

Dagmarin Tuula Kallio on vuoden 2017 Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saaja. Hän haluaa ohjata tunnustukseen kuuluvan MAT-säätiön stipendin startupille, joka edistää tekoälyn ja teknologian hyödyntämistä markkinoinnissa. 5 000 euron arvoisen stipendin saavaa yritystä etsitään vielä.