Asuntomarkkinointi

M&M 17.7. 10:22

Some nostaa päätään asuntojen markkinoinnissa

Yleisimmin asuntoilmoitukset jaetaan Facebookissa tai Instagramissa, kertoo Kahdeksannen päivän toimitusjohtaja Jussi Karppinen.

Kiinteistönvälittäjä Kahdeksannen päivän mukaan asuntojen markkinointi tapahtuu entistä useammin sosiaalisessa mediassa.

Kuluttajat etsivät tietoja myytävistä ja vuokrattavista asunnoista yleensä internetistä. Asunnonmyyntisivustot ovat edelleen suosittuja kanavia asunnon löytämiseen ja myytävästä kohteesta ilmoitteluun. Some on kasvattanut merkitystään markkinointikanavana viime vuosina erityisesti nuorten keskuudessa, Kahdeksas päivä kertoo.

"Ilmoituksia jaetaan aktiivisesti kaikissa sosiaalisen median kanavissa. Yleisimmät ovat Facebook ja Instagram, mutta sekä myytävistä että vuokrattavista asunnoista ilmoitellaan myös esimerkiksi LinkedInissä ja Twitterissä”, Kahdeksannen päivän toimitusjohtaja Jussi Karppinen sanoo tiedotteessa.

Asuntoaan itse myyvät ihmiset ilmoittelevat kohteistaan sekä omassa Facebook-profiilissaan että kaupunginosien omissa tai asuntoilmoituksille tarkoitetuissa ryhmissä.

"Asuntokauppa on ihan yhtä turvallista sosiaalisessa mediassa kuin missä tahansa muussakin myyntikanavassa. Olennaista on varmistaa ennen kauppaa, että esimerkiksi asunnon kunnosta ja tehdyistä remonteista on saatavilla kaikki tarvittavat tiedot", Karppinen sanoo.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

21.07.2017 11:41

Onhan naisen takakontti hyvässä kunnossa?

Mainoksissa naiset esitetään yhä yksipuolisesti ja yleensä mieskatseen kautta. Body positivity -liike tähtää katsomaan naisia eri kuvakulmasta.