Brändiuudistus

Aleksi Ylä-Anttila 13.11. 12:04

SomeWorks on nyt Angelia – "Sisällön merkitys kasvaa"

Sosiaalisen median toimisto SomeWorks on käynyt läpi brändiuudistuksen, jonka myötä nimeksi on vaihdettu Angelia. Uusi nimi on otettu käyttöön saman tien. Angelia on digitaalisen sisältömarkkinoinnin toimisto.

Uusi toimisto on digitaalisen sisältömarkkinoinnin toimisto, joka pyrkii tuottamaan asiakkailleen mielenkiintoista ja laadukasta sisältöä sosiaalisen median eri kanaviin.

"Uudistuminen näkyy tuotepuolella siten, että fokus on aiempaa enemmän sisällöissä. Se tarkoittaa sitä, että perinteisten markkinointisisältöjen ohella painopiste on vahvasti sisältösarjojen konseptoinnissa", kertoo Angelian strategiajohtaja Lauri Laukkanen.

Uuden strategian Angelia etsii perinteisen mainonnan ohella uudenlaisia formaatteja, jotka tuottavat lisäarvoa katsojalle. Yksi esimerkki uudenlaisesta konseptitekemisestä on Ajatuspaja Liberalle suunniteltu YouTube-viihdesarja, josta on julkaistu tähän mennessä kaksi jaksoa.

Sarjan tarkoituksena on lisätä nuorten kiinnostusta politiikkaa kohtaan. Jaksossa nuoret sosiaalisen median vaikuttajat, kuten Instagramista tutut henkilöt ja näyttelijät, kilpailevat toisiaan vastaan politiikkaan liittyvässä tietovisassa.

Osallistujille esitetään politiikkaan liittyviä väitteitä teemalla totta vai tarua. Visailun uontaa Putous-viihdeohjelmasta tuttu näyttelijä Ernest Lawson.

"Osallistujat kilpailevat toisiaan vastaan. Ympärille on kehitetty YouTube Challenge -konsepti, jossa kilpailun hävinnyt osallistuja joutuu toteuttamaan voittajan valitseman YouTube-haasteen", Laukkanen kertoo.

Haasteen myötä on syntynyt jatkuva somesarja, jonka avulla pyritään viihdyttämisen ohella lisäämään nuorten ymmärrystä politiikasta. Tällainen sarja on yksi esimerkki sisällöstä, jolla pyritään tuottamaan lisäarvoa asiakkaan lisäksi katsojalle.

Angelian toimitusjohtaja Lari Raitavuon mukaan uudistumisen taustalla on toimiston usko kiinnostavan sisällön merkitykseen ja merkityksen muutokseen aikana, jolloin ihmiset voivat mainonnan estoa käyttämällä välttyä näkemästä erilaisia markkinointiviestejä.

"Uskomme vahvasti, että sisällön merkitys kasvaa. Sisältöjen laatu ja säännöllisyys tulevat nousemaan radikaalisti korkeammalle kuluttajan näkökulmasta. Mitä parempaa sisältö on, sen paremmin pääsee kiinni omaan kohdeyleisöön. Jos sisältöä ei ole suunniteltu ja toteutettu järkevästi, ihmiset ovat valmiita maksamaan siitä, ettei mainontaa nähdä", Raitavuo kiteyttää.

Yritykset

22.11.2017 12:43

Solita avaa konttorin Viroon

Yritys etsii tällä hetkellä Tallinnaan erityisesti datasta, pilvipalveluista, ohjelmistokehityksestä sekä tietoturvasta kiinnostuneita kokeneita asiantuntijoita.