Sisältömarkkinointi

M&M 20.6. 17:35

Sosiaalisen median sisältömarkkinointitoimisto Parcero kasvatti roimasti liikevaihtoaan

Parcero
Parceron toimitusjohtaja Antti Jokela.

Turkulaislähtöinen Parcero onnistui kasvattamaan vuodessa liikevaihtoaan 70 prosenttia. Liikevaihto nousi kasvun myötä liki miljoonaan euroon.

Sosiaalisen median eri kanavia painopistealueenaan pitävä turkulaislähtöinen sisältömarkkinointitoimisto Parcero kasvatti liikevaihtoaan 70 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Liikevoittoa yritys teki 10 000 euroa.

Toimitusjohtaja Antti Jokelan mukaan investoinnit henkilöstöön ja uusmyyntiin selittävät kasvua. Myös kuluvan vuoden kasvunäkymät ovat Jokelan mukaan lupaavat.

"Myynti jatkaa kasvuaan tänäkin vuonna, ja toimenpiteet ovat alkaneet näkyä myös viimeisellä rivillä. Olemme edelleen rekrytoineet lisää väkeä Turun toimistollemme", kommentoi Jokela.

Mainonta sosiaalisessa mediassa on nouseva trendi. Facebookissa itseään mainostavien yritysten määrä on reilussa vuodessa kasvanut yli kahdella miljoonalla. Kuluttajat käyttävät Facebookia pääsääntöisesti mobiililaitteilla ja mainostuloistakin 84 prosenttia on peräisin nimenomaan mobiilimainonnasta.

Markkinoinnin professori Jaakko Asparan mukaan suomalaiset yritykset eivät vielä osaa hyödyntää kaikkia sosiaalisen median tarjoamia mahdollisuuksia. Parceron ydinliiketoimintaan kuuluu Jokelan mukaan tarkan sisältöstrategian laatiminen asiakkaalle, painopisteen sijaitessa sosiaalisen median eri kanavissa.

Parceron asiakkaita ovat mmuun muassa Arla, Cloetta, Eckes-Granini, Restel ja Delta Motor Group.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö