Musiikki

M&M 20.1.2016 13:48 päivitetty 3.3.2016 15:37

Spotify lähti yrityskaupoille - nappasi nimikkosovelluksistaan tutut startupit

Cord Project ja Soundwave liittyvät Spotifyn tuotekehitysosastoon.

Musiikin suoratoistopalvelu Spotify kertoo ostaneensa Soundwave- ja Cord Project -kasvuyritykset.

Kauppasummia tai kauppojen ehtoja Spotify ei julkistanut.

Googlen entisten työntekijöiden vuonna 2014 perustama yhdysvaltalainen Cord Project suunnittelee ja rakentaa audiotuotteita. Yritys tunnetaan ennen kaikkea Cord-nimisestä ääniviestisovelluksestaan, ja TechCrunchin mukaan se keräsi ensimmäisellä rahoituskierroksellaan lähemmäs kaksi miljoonaa dollaria.

Vuonna 2012 perustettu irlantilainen Soundwave taas keskittyy musiikin etsimiseen ja löytämiseen liittyvän teknologian ja tuotteiden kehittämiseen, ja se tunnetaan samannimisestä sovelluksestaan. TechCrunchin mukaan Soundwavella on neljän rahoituskierroksen jälkeen kasassa lähes kolme miljoonaa dollaria.

Molemmat tiimit liittyvät Spotifyn tuotekehitysosastoon. Cord Projectin työntekijät jäävät New Yorkiin ja rakentavat sinne uuden tuoteryhmän, joka keskittyy houkuttelevien sisältökokemusten luomiseen. Soundwaven oston myötä Spotify taas toivoo pystyvänsä kehittämään palvelunsa käyttäjäkokemusta.

Spotifylla on tällä hetkellä noin 20 miljoonaa tilaajaa, ja noin 75 miljoonaa aktiivista käyttäjää.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.