Musiikkipalvelut

M&M 22.2.2016 11:56 päivitetty 3.3.2016 15:39

Spotifylla on pian jo 30 miljoonaa maksavaa käyttäjää

Musiikin striimauspalvelut syövät kasvavissa määrin markkina-alaa digitaalisessa musiikkikulutuksessa.

Spotifyn maksavien käyttäjien määrä hivottelee jo 30 miljoonaa, sillä musiikkipalvelulla oli 28 miljoonaa maksavaa käyttäjää viime vuoden lopussa.

Spotifyn kasvava suosio kertoo siitä, että musiikin striimauspalveluiden kysyntä kasvaa, ja että Spotify ei ole kärsinyt viime kesäkuussa aloittaneesta kilpailijasta, Apple Musicista, kertoo Financial Times.

Spotifylla oli viime kesäkuussa yhteensä 75 miljoonaa aktiivista käyttäjää, joista 20 miljoonaa oli maksavia käyttäjiä. Maksajien määrä lisääntyi kahdeksalla miljoonalla vuoden 2015 loppuun mentäessä ja palvelu on matkalla kohti 30 miljoonaa maksavaa käyttäjää seuraavan kolmen kuukauden aikana.

Apple Musicillakaan ei mene huonosti, sillä sekin kasvaa nopeasti. Apple Musicin käyttäjämäärä ohitti jo yli 10 miljoonan käyttäjän rajan oltuaan toiminnassa vasta kuuden kuukauden ajan.

Musiikin striimauspalveluista on tulossa nopeasti digitaalisen musiikkikulutuksen johtava muoto, kun ladattavien kappaleiden myynti on alkanut hiipua.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.