Yhteistyöt

M&M 8.2.2016 09:28 päivitetty 3.3.2016 15:39

Starbucks ja Spotify syventävät yhteistyötään - kahvilamusiikkia suoraan soittolistoille

Starbucks
Starbucks

Starbucksin mobiilisovelluksen avulla asiakkaat voivat jatkossa löytää kahviloissa soivia kappaleita Spotifysta ja tallentaa niitä soittolistalle myöhempää kuuntelua varten.

Kahvilaketju Starbucks ja musiikin suoratoistopalvelu Spotify alkavat tarjota Starbucksin kahvila-asiakkaille Yhdysvalloissa mahdollisuutta yhdistää kahviloissa soivaa musiikkia suoraan omille Spotify-soittolistoilleen.

Starbucksin mobiilisovelluksen avulla asiakkaat voivat jatkossa löytää kahviloissa soivia kappaleita niistä ja tallentaa niitä Spotify-soittolistalleen myöhempää kuuntelua varten. Käyttäjillä on myös mahdollisuus klikata tykkäävänsä kappaleesta, ja kävijöiden mielipiteitä voidaan hyödyntää kahviloiden soittolistoja laadittaessa.

Tavoitteena on saada ihmiset liittymään sekä Starbucksin kanta-asiakasjärjestelmään että Spotifyhin, ja toisaalta tehdä kahvilakäynnistä interaktiivisempi.

"Yhdistämme fyysisen ja digitaalisen ja tarjoamme uusia mahdollisuuksia Spotifylle, joka jatkaa kasvuaan kansainvälisesti. Annamme asiakkaillemme enemmän valtaa ja artisteille maailman suurimman näyttämön, jossa jakaa kykyjään", Starbucksin toimitusjohtaja Howard Schultz kommentoi The Drumin mukaan.

Starbucks ja Spotify aloittivat yhteistyön maaliskuussa 2015. Kahvilaketju lopetti CD-levyjen myynnin 20 vuoden jälkeen, ja kahviloissa on siitä lähtien kuultu musiikkia Spotifyn kautta. Levymyynti oli aiemmin yhtiölle tärkeä osa liiketoimintaa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Media

21.07.2017 09:32

Alma Median tulos parani odotetusti

Mediatalo Alma Median oikaistu liikevoitto kasvoi lähes 34 prosenttia vuodentakaisesta huhti-kesäkuussa. Tulosta paransivat etenkin Alma Marketsin vahva kasvu Tšekissä sekä kustannussäästöt.