Yt-neuvottelut

Talouselämä 17.10.2016 13:47 päivitetty 17.10.2016 15:31

Stark-ketju suunnittelee jopa 170 työntekijän ja kuuden myymälän leikkaamista

Colourbox

Stark-myymäläverkostoa pyörittävä DT Finland Oy on aloittanut yt-neuvottelut.

Rakennustarvikeyhtiö DT Finland Oy suunnittelee uuden strategiansa johdosta muutoksia Stark-myymäläverkostoonsa ja käynnistää muutoksiin liittyvät yt-neuvottelut.

Alustavan arvion mukaan yhtiön henkilöstön määrä saattaa vähentyä enintään 170 henkilöllä. DT Finlandin palveluksessa työskentelee 1 200 henkilöä.

Suunnitellut muutokset tarkoittaisivat kuuden Stark-myymälän toiminnan lopettamista ja myymälöiden yhdistämistä kahdella paikkakunnalla. Myymäläverkoston muutossuunnitelmien taustalla on yhtiön uusi strategia toimintojen keskittämisestä alueille, joissa on parhaat kasvumahdollisuudet.

"Olemme hiljattain uudistaneet strategiaamme. Perusteellisen strategiatyön tuloksena on selvää, että kaupungistuminen ja asiakaskäyttäytymisen muutokset patistavat meitä muuttamaan toimintatapojamme", toimitusjohtaja Geir Thomas Fossum sanoo.

"Toimintatapojen muutos vaatii meitä uudelleen arvioimaan myymäläverkostoamme, jotta voimme vastata asiakkaidemme tarpeisiin parhaalla mahdollisella tavalla. Stark haluaa keskittää toimintaansa niille alueille, joissa näemme parhaat kasvumahdollisuudet tulevaisuudessa", Fossum lisää.

Suunnitelman mukaan neuvottelut Stark-myymälöiden sulkemisesta aloitetaan Kouvolassa, Kokkolassa, Torniossa, Savonlinnassa, Järvenpäässä ja Hyvinkäällä. Sen lisäksi Kuopiossa ja Oulussa tullaan käymään neuvotteluita paikkakuntien Stark-myymälöiden yhdistämisestä.

Vuonna 2014 yhdistyneet Starkki ja Puukeskus yhdistivät brändinsä Starkiksi viime vuonna.

DT Finland osa Pohjoismaista DT Groupia, joka puolestaan kuuluu maailmanlaajuiseen Wolseley-konserniin.

Lähde: Talouselämä

Artikkelin otsikkoa muokattu 17.10.2016 kello 15.30.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.