Kauppa

M&M 17.10. 15:35

Stockan Hullut Päivät jäi miinukselle

Suomessa Hullujen Päivien myynti laski kaksi prosenttia.

Stockmann-konserni kertoo pörssitiedotteessaan, että lokakuun Hullut Päivät -kampanjan vertailukelpoinen kokonaismyynti laski kaksi prosenttia.

Myynti laski Suomessa kaksi prosenttia ja oli edellisen vuoden tasolla Baltian maissa.

Stockmannin toimitusjohtaja Lauri Veijalainen sanoo, että yhtiö on melko tyytyväinen Hullujen Päivien tulokseen vaikean syyskuun jälkeen. Syyskuussa konsernin myynti laski 10,7 prosenttia.

"Kampanjan valikoimaa koskevista muutoksista huolimatta myynti ylsi lähes viime vuoden tasolle. Kivijalkamyymälöissämme rekisteröitiin yli 1,4 miljoonaa kassakuittia, ja uudistetussa Hullujen Päivien verkkokaupassa vieraili yli miljoona kävijää, minkä ansiosta myynti verkossa kasvoi hienosti", Veijalainen sanoo tiedotteessa.

Stockmann jäi kuitenkin tavoitteistaan. Ennen Hullujen Päivien alkua Stockmannin markkinoinnista ja digipalveluista vastaava vt. johtaja Anna Salmi kertoi M&M:lle, että yhtiön tavoite kampanjapäiville on kasvu.

"Emme tyydy viimekertaisiin lukuihin, vaan toivomme, että toteutetut muutokset ja parannukset näkyisivät myös toteutuneissa luvuissa positiivisesti", Salmi kertoi.

Hullut Päivät -kampanja järjestettiin Stockmannin tavarataloissa ja verkkokaupassa 12.-16. lokakuuta 2016. Suomessa otettiin käyttöön uusi Hullujen Päivien verkkokauppa, ja tilaukset verkosta nousivat Stockmannin mukaan merkittävästi kampanjan aikana.

Stockmannin kokonaismyynti oli syyskuussa 87,9 miljoonaa euroa sisältäen Hobby Hallin. Stockmann ilmoitti huhtikuussa myyvänsä Hobby Hallin vapaa-ajan tuotteiden ja maatalouskoneiden myyjänä ja maahantuojana tunnetulle SGN Groupille. Hobby Hallin liiketoiminta siirtyy SGN:lle ensi vuoden alusta.

Syyskuussa 2015 myynti oli 111,7 miljoonaa euroa sisältäen myös Venäjän vähittäiskaupan ja lopetetut tuotealueet tavarataloissa.

Lisäksi Stockmann kertoo, että syyskuussa Lindexin myynti laski 9,6 prosenttia vertailukelpoisin valuuttakurssein. Myynti kasvoi Baltian maissa, mutta laski päämarkkinoilla Pohjoismaissa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Vaihde: 0204 42 40

Tilaajapalvelu puh: 0204 42 4100

Puhelun hinta (sis. alv 24%): 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/minuutti. Ulkomailta yritysnumeroon soittamisen hinnoittelee ulkomainen operaattori. Sopimusasiointi: 03051 4100 (8,8 snt/min sis. alv 24 %).