Virtuaaliyhteisöt

Elina Hakola 16.11.2009 14:32 päivitetty 4.2. 09:49

Sub laajentaa virtuaalipeliin

Virtuaalitanssipeli 5 Streetin odotetaan tuovan lisää mainoseuroja MTV Mediaan.

Sub laajentaa palettiaan tuomalla 5 Street -nimisen virtuaalitanssipelin Suomen markkinoille ensi vuoden alkuun mennessä.

Virtuaalipeli on saavuttanut suosiota erityisesti Aasiassa, mutta on levinnyt sieltä eri versioina myös Yhdysvaltoihin, Venäjälle ja Brasiliaan. MTV Median ostama ja Subin tarjoama lokaali versio on ensimmäinen Euroopassa.

– Ajattelemme, että Sub on vapaa-ajan brändi, joka tarjoaa viihtymisen kokemuksia. Täytyy siis ajatella tv-kanavan tarjoomaa nykyistä laajemmin, jos aikoo olla olemassa jatkossakin. Esimerkiksi Cannesin tv-messuilla pelattavuus tv:ssä oli koko viikon puheenaihe, Subin kanavajohtaja Maaretta Tukiainen kertoo.

5 Street -tanssipeli on virtuaalimaailma, jossa pelaaja-avatar tanssii ja viettää aikaa eri ympäristöissä, kuten klubeilla, kaupunkitiloissa ja kotona. Omaa hahmoa voi pukea, pelissä voi keskustella muiden online-tilassa olevien hahmojen kanssa tai kasvokkain video-chatissa.

Ero esimerkiksi Habbo Hoteliin on Subin mukaan se, että 5Streetin kohderyhmä on 15-30-vuotiaat ja etenkin nuoret naiset, kun Habbon kohderyhmä on nuorempi. Visuaalisesti 5Street on Second Life -tyylistä 3D-tä, jossa kamerakulmia voidaan vaihdella helposti.

MTV Median tehtävä on kaupallistaa peli Suomessa. Kuluttajille peli on ilmainen.

– Virtuaaliympäristöissä on määriteltyjä mainospaikkoja, mutta mainostajalle voidaan ohjelmoida esimerkiksi oma maskotti peliin mukaan. Pelin sisään voidaan tehdä erilaisia kaupallisia erikoisratkaisuja. Vaatteita tai tanssiliikkeitä voidaan brändätä, ja mainostajat voivat järjestää promootiotapahtumia ympäristössä, nettikoordinaattori Vilma Kaartinen kertoo.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö