Brändit

M&M 19.1.2016 15:01 päivitetty 3.3.2016 15:37

Suklaa- ja karkkibrändit hyppäävät terveystrendiin - lanseeraavat uusia tuotteita

Hersheyn suklaat eivät katoa kaupoista, vaikka yhtiö pyrkii kasvattamaan markkinaosuuttaan terveellisten välipalojen parissa.

Makeisista ja epäterveellisistä herkuista tunnetut yritykset suuntaavat katseensa kohti uusia mahdollisuuksia.

Yritykset, kuten Hershey, Mondelez, ja CVS laittavat paukkuja räjähdysmäisesti kasvavaan terveellisten välipalojen markkinaan tarjoamalla esimerkiksi proteiinipatukoita ja chia-siemeniä. Asiasta kertoi Business Insider.

Terveysbuumissa elävien amerikkalaiskuluttajien keskuudessa herkkujen myynti sakkaa. Samalla välipalat nostavat suosiotaan.

Suklaasta tunnettu Hershey valmistautuu parhaillaan SoFit-brändinsä lanseeraukseen. Brändin tuotteita ovat muun muassa hedelmä- ja proteiinijuomat ja välipalaneliöt.

Yrityksen välipalabuumi alkoi viime vuonna, kun se hankki kuivattua lihaa valmistavan Kraven ja lanseerasi Brookside-brändättyjä hedelmä- ja pähkinäpatukoita.

"Kuluttajien suhde ruokaan on muuttumassa. Enemmän kuin koskaan kuluttajat ovat kiinnostuneita siitä, mitä laittavat kehoonsa ja mistä se on peräisin", sanoi Hersheyn välipalaliiketoiminnan varatoimitusjohtaja Marcel Nahm.

Oreo ja Cadbury -brändien omistaja Mondelez yrittää samalla tavalla tarjota uusia vaihtoehtoja kuluttajille, jotka haluavat terveellisempiä välipaloja.

Marraskuussa yritys ilmoitti, että seuraavan viiden vuoden kuluessa puolet sen portfoliosta sisältäisi terveellisiä välipaloja ja että 70 prosenttia tuotekehityksestä keskittyisi terveellisiin tuotteisiin.

Kuluttajien kasvava halu läpinäkyvyyteen ja terveellisempiin vaihtoehtoihin muokkaa toimialoja pikaruoasta virvoitusjuomiin. Amerikkalaiset heivaavat pitkäaikaiset sokeripitoiset suosikkinsa ruokavalioistaan ja vaihtavat ne proteiinirikkaisiin ja vähäsokerisiin vaihtoehtoihin. Samaan aikaan makeistuotteiden myynti takkuaa.

Silti yritykset sanovat, että he eivät luovu brändeistä, jotka tekivät heistä kuuluisia.

"Makeiset ovat ja tulevat olemaan Hersheyn ydin seuraavat 100 vuotta", Nahm sanoo.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.