Startup

M&M 22.2. 10:07

Suomalainen avaruusalan startup sai räjähtävän lähdön - ensimmäinen miljoona täyteen alle tunnissa

Cohu Experience
Cohu Experience

Avaruus-startupin takana on muun muassa Peter Vesterbacka ja jääkiekkoilija Saku Koivu.

Suomalainen avaruusalan startup Cohu Experience kertoo saaneensa kotimaisella rahoituskierroksella 535 suomalaista yksityissijoittajaa ja yli 3,2 miljoonaa euroa.

Ensimmäinen miljoona tuli Cohu Experiencen mukaan täyteen 43 minuutissa.

Cohu Experience lanseerasi Space Nation -astronauttiohjelman Slush 2016 -kasvuyritystapahtumassa. Forbes sijoitti yrityksen vuonna 2017 seurattavien eurooppalaisten kasvuyritysten listalla ensimmäiselle sijalle.

”Halusimme tarjota suomalaisille mahdollisuuden olla ensimmäisenä mukana kasvavassa avaruusbuumissa järjestämällä rahoituskierroksen Suomessa. Onnistuimme yli odotusten, joten nyt voimme viimeistellä koulutussovelluksemme, vauhdittaa globaalin tiimimme kasvua, aloittaa ohjelman kuvaukset kolmella mantereella sekä järjestää ensimmäisen avaruuslennon”, hehkuttaa Cohu Experiencen toimitusjohtaja Kalle Vähä-Jaakkola tiedotteessa.

Space Nation -astronauttiohjelma on rakennettu yhdessä Nasan astronauttikouluttajien kanssa. Se on kaikille avoin ja ilmainen. Konsepti kietoutuu itsensä kehittämisen, pelillistämisen, tieteen popularisoinnin ja globaalien yhteisöjen rakentamisen ympärille.

Ohjelmassa harjoittelu alkaa mobiilisovelluksella, jonka avulla jokainen voi alkaa kehittää fyysisiä, henkisiä ja sosiaalisia taitojaan.

Parhaiten pärjänneet pääsevät mukaan monikansallisesti televisioitavaan valmennukseen ja kilpailuun.

Cohu Experience kertoo saaneensa riveihinsä nimiä, kuten Saku Koivu, Peter Vestbacka sekä entisen nasalaisen Michael Suffredinin ja Turner Broadcastingista tunnetun John Barberan.

”Space Nation on globaali koulutusohjelma ja tavoitteet yhteistyökumppaneidemme kanssa ovat todella korkealla. Seuraavaksi järjestämme kansainvälisille sijoittajille suunnatun rahoituskierroksen”, Vähä-Jaakkola sanoo.

Space Nation -astronauttiohjelman ympärille kytkeytyy monimediakonsepti, jonka avulla ohjelmaa seuraavat henkilöt voivat osallistua haluamansa kilpailijan joukkueeseen ja tukea suosikkejaan sekä ostaa esimerkiksi sponsoribrändien tuotteita.

Lähde: Talouselämä

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö