Startupit

M&M 2.2.2016 12:41 päivitetty 3.3.2016 15:38

Suomalainen startup aikoo pelillistää viestinnän ja markkinoinnin

Hiddme

Hiddme hakee tavaramerkkisuojaa sanoista pelillinen ja palkitseva markkinointi muodostuvalle palkkinoinnille.

Pirkanmaalainen startup-yritys Hiddme on kehittänyt uuden viestintäpalvelun, jonka tavoitteena on pelillistää viestintää ja markkinointia.

Viime vuonna perustetun startupin älypuhelimeen ladattava Hiddme-applikaatio tulee markkinoille helmikuun aikana.

Hiddme-palvelun avulla käyttäjät voivat lähettää ja vastaanottaa tiettyyn paikkaan sijoitettuja, aikarajoitettuja viestejä. Nähdäkseen viestin sisällön ja osallistuakseen viestin keskusteluun, käyttäjän on mentävä määrättyyn sijaintiin avaamaan viesti ennen kuin aika loppuu ja viesti katoaa.

Hiddmen ensimmäisiä asiakasbrändejä ovat muun muassa urheiluravinnebrändi Fast ja superfood-tuotemerkki CocoVi. Yhtiön mukaan asiakasneuvotteluja on käynnissä myös lukuisten muiden Suomessa toimivien brändien kanssa.

Hiddmen ensimmäinen sijoituskierros oli syyskuussa 2015, jolloin yhtiöön sijoitti muun muassa Vincit.

Hiddme Oy on hakenut tavaramerkkisuojaa sanalle palkkinointi, joka tulee sanoista pelillinen ja palkitseva markkinointi. Toimitusjohtaja Manu Karppelin kertoo tiedotteessa, että palkkinoinnissa on kyse kuluttajaa palkitsevasta tavasta markkinoida.

Hiddme-applikaatio on ladattavissa Android-puhelimiin Google Play -kaupasta. iOS-sovellus on ladattavissa App Storesta ystävänpäiväviikolla.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.