MAINONTA

M&M 19.5. 13:10 päivitetty 19.5. 16:09

Suomalainen ulkomainonta ylsi ennätykseen

Krista Kierikka

Ulkomainonta jatkaa kasvuaan, paljastaa tuore selvitys.

Ulkomainonnan määrä kasvoi tammi-maaliskuussa 6,8 prosentia, ja sen markkinaosuus kasvoi 6 prosenttia, selviää Kantar TNS:n tutkimuksesta.

Kyseessä on kaikkien aikojen suurin ulkomainonnan markkinaosuus Suomessa, kertoo Suomen Ulkomainosliitto tiedotteessaan.

Viime vuonna ulkomainonnan määrä kasvoi 3,5 prosentilla. Kuluvalle vuodelle ennustetaan jopa 5 prosentin kasvua, liitto kertoo.

"Yhä useampi mainostaja on löytänyt ulkomainonnan ja alan digitalisointi vahvistaa kasvua entisestään. Ulkomainonta on tuloksellista –  siksi yhä useampi mainostaja siirtyy käyttämään ulkomainontaa ja he ostavat toistuvasti”, sanoo liiton hallituksen puheenjohtaja Klaus Kuhanen tiedotteessa.

Mainostajaryhmistä erityisesti finanssiala, vähittäiskauppa sekä öljy-ja energiayhtiöiden mainostajat kasvattivat investointejaan ensimmäisen kvartaalin aikana. Merkittävä osa ulkomainonnan kasvusta tulee uusista digitaalisista mainosvälineistä, jotka mahdollistavat aiempaa kohdistetumman ja dynaamisemman mainonnan sisällön.

Juttua muokattu 19.5.2017 kello 15:09:  Artikkeliin tarkennettu, että ensimmäisellä vuosineljännekellä ulkomainonnan määrä kasvoi 6,8 prosenttia, ja samalla aikavälillä ulkomainonnan markkinaosuus oli 6 prosenttia.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Media

22.06.2017 14:30

Parlamentaarisen työryhmän esitys: pienituloisten yleisradioveroa kevennetään

Parlamentaarinen työryhmä esittää yksimielisesti,yleisradioverolain muuttamista niin, että Yle-veron maksukynnys olisi 14 800 euroa kun se nykyisin on 11 100 euroa. Eläketulon maksukynnys olisi 14 100 euroa (nykyisin 10 300 euroa). Päivärahatulon maksukynnys olisi 14 100 euroa (nykyisin 10 300 euroa).