MAINONTA

M&M 19.5. 13:10 päivitetty 19.5. 16:09

Suomalainen ulkomainonta ylsi ennätykseen

Krista Kierikka

Ulkomainonta jatkaa kasvuaan, paljastaa tuore selvitys.

Ulkomainonnan määrä kasvoi tammi-maaliskuussa 6,8 prosentia, ja sen markkinaosuus kasvoi 6 prosenttia, selviää Kantar TNS:n tutkimuksesta.

Kyseessä on kaikkien aikojen suurin ulkomainonnan markkinaosuus Suomessa, kertoo Suomen Ulkomainosliitto tiedotteessaan.

Viime vuonna ulkomainonnan määrä kasvoi 3,5 prosentilla. Kuluvalle vuodelle ennustetaan jopa 5 prosentin kasvua, liitto kertoo.

"Yhä useampi mainostaja on löytänyt ulkomainonnan ja alan digitalisointi vahvistaa kasvua entisestään. Ulkomainonta on tuloksellista –  siksi yhä useampi mainostaja siirtyy käyttämään ulkomainontaa ja he ostavat toistuvasti”, sanoo liiton hallituksen puheenjohtaja Klaus Kuhanen tiedotteessa.

Mainostajaryhmistä erityisesti finanssiala, vähittäiskauppa sekä öljy-ja energiayhtiöiden mainostajat kasvattivat investointejaan ensimmäisen kvartaalin aikana. Merkittävä osa ulkomainonnan kasvusta tulee uusista digitaalisista mainosvälineistä, jotka mahdollistavat aiempaa kohdistetumman ja dynaamisemman mainonnan sisällön.

Juttua muokattu 19.5.2017 kello 15:09:  Artikkeliin tarkennettu, että ensimmäisellä vuosineljännekellä ulkomainonnan määrä kasvoi 6,8 prosenttia, ja samalla aikavälillä ulkomainonnan markkinaosuus oli 6 prosenttia.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö