YouTube-mainonta

M&M 27.1. 09:38 päivitetty 3.3. 15:38

Suomalaisten panostukset YouTube-mainontaan kasvoivat 144% viime vuonna

Colourbox

Suomalaiset panostivat YouTube-mainontaan 6,6 miljoonalla eurolla.

Digimainonta on onnistunut vakiinnuttamaan asemansa Suomessa toiseksi suurimpana mediamainonnan osa-alueena.

Viime vuonna digimainontaan panostettiin 286,1 miljoonaa euroa, mikä on 6,8 prosenttia enemmän kuin vuonna 2014.

Kun katsotaan kaikkia mainospanostuksia, muodostaa digi jo lähes neljänneksen niistä.

Suomessa erityisesti YouTube-mainonta on kasvanut vahvasti viime vuoden aikana.

IAB Finland on kerännyt tietoja hakumainonnasta, sähköisten hakemistojen sekä Facebook-mainonnan määrästä, jotka muodostavat merkittävän osan digimainonnan panostuksista.

IAB Finland alkoi viime vuonna kerätä mediatoimistoilta YouTuben mainospanostuksia. Tietojen perusteella suomalaisten panostukset YouTube-mainontaan harppasivat 144 prosenttia.

Kokonaisuudessaan panostukset YouTube-mainontaan olivat 6,6 miljoonaa euroa.

Määrä ei ole vielä mukana digimainonnan kokonaispanostuksissa.