YouTube-mainonta

M&M 27.1.2016 09:38 päivitetty 3.3.2016 15:38

Suomalaisten panostukset YouTube-mainontaan kasvoivat 144% viime vuonna

Colourbox

Suomalaiset panostivat YouTube-mainontaan 6,6 miljoonalla eurolla.

Digimainonta on onnistunut vakiinnuttamaan asemansa Suomessa toiseksi suurimpana mediamainonnan osa-alueena.

Viime vuonna digimainontaan panostettiin 286,1 miljoonaa euroa, mikä on 6,8 prosenttia enemmän kuin vuonna 2014.

Kun katsotaan kaikkia mainospanostuksia, muodostaa digi jo lähes neljänneksen niistä.

Suomessa erityisesti YouTube-mainonta on kasvanut vahvasti viime vuoden aikana.

IAB Finland on kerännyt tietoja hakumainonnasta, sähköisten hakemistojen sekä Facebook-mainonnan määrästä, jotka muodostavat merkittävän osan digimainonnan panostuksista.

IAB Finland alkoi viime vuonna kerätä mediatoimistoilta YouTuben mainospanostuksia. Tietojen perusteella suomalaisten panostukset YouTube-mainontaan harppasivat 144 prosenttia.

Kokonaisuudessaan panostukset YouTube-mainontaan olivat 6,6 miljoonaa euroa.

Määrä ei ole vielä mukana digimainonnan kokonaispanostuksissa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.