YouTube-mainonta

M&M 27.1.2016 09:38 päivitetty 3.3.2016 15:38

Suomalaisten panostukset YouTube-mainontaan kasvoivat 144% viime vuonna

Colourbox

Suomalaiset panostivat YouTube-mainontaan 6,6 miljoonalla eurolla.

Digimainonta on onnistunut vakiinnuttamaan asemansa Suomessa toiseksi suurimpana mediamainonnan osa-alueena.

Viime vuonna digimainontaan panostettiin 286,1 miljoonaa euroa, mikä on 6,8 prosenttia enemmän kuin vuonna 2014.

Kun katsotaan kaikkia mainospanostuksia, muodostaa digi jo lähes neljänneksen niistä.

Suomessa erityisesti YouTube-mainonta on kasvanut vahvasti viime vuoden aikana.

IAB Finland on kerännyt tietoja hakumainonnasta, sähköisten hakemistojen sekä Facebook-mainonnan määrästä, jotka muodostavat merkittävän osan digimainonnan panostuksista.

IAB Finland alkoi viime vuonna kerätä mediatoimistoilta YouTuben mainospanostuksia. Tietojen perusteella suomalaisten panostukset YouTube-mainontaan harppasivat 144 prosenttia.

Kokonaisuudessaan panostukset YouTube-mainontaan olivat 6,6 miljoonaa euroa.

Määrä ei ole vielä mukana digimainonnan kokonaispanostuksissa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Media

22.06.2017 14:30

Parlamentaarisen työryhmän esitys: pienituloisten yleisradioveroa kevennetään

Parlamentaarinen työryhmä esittää yksimielisesti,yleisradioverolain muuttamista niin, että Yle-veron maksukynnys olisi 14 800 euroa kun se nykyisin on 11 100 euroa. Eläketulon maksukynnys olisi 14 100 euroa (nykyisin 10 300 euroa). Päivärahatulon maksukynnys olisi 14 100 euroa (nykyisin 10 300 euroa).

Kommentti

22.06.2017 11:57

Viestintävainu kuntoon, Sininen tulevaisuus

Ministeri Sampo Terhon tarvitsi vain mainita nimi Sininen tulevaisuus, kun smurffimeemit alkoivat levitä sosiaalisessa mediassa. Lisää kierroksia tuli jo samana päivänä, kun HS uutisoi, että uudella yhdistyksellä ei näyttänyt olevan toimivia kotisivuja lainkaan, vaan osoite sininentulevaisuus.com johtikin kokoomuksen verkkosivuille.