Tapahtumamarkkinointi

Anna Juvonen 14.9. 08:09 päivitetty 14.9. 11:13

Suomalaisvodkalle näkyvyyttä F1-viikonloppuna: "Isot pelurit ovat huomanneet meidät"

Axel Schmidt
Laplandia Vodka -brändi on erikoistunut makuvodkiin.

Tyrnäväläisen Shaman Spiritsin Laplandia Vodka puskee Singaporen markkinoille viikonloppuna ajettavissa Formula 1 -kisoissa.

Makuvodkiin erikoistunut Laplandia Vodka -brändi saa ilmaista näkyvyyttä Singaporen F1-kisoissa ensi viikonlopun ajan.

Brändi on valittu Ritz-Carltonissa järjestettävien virallisten jatkobileiden kaatovodkaksi. Tyrnäväläisyrityksen mukaan Podium Lounge -vip-jatkot kokoavat kisojen kansainväliset vieraat ja F1-tiimit yhteen.

"Meidät valittiin vip-jatkojen kaatovodkaksi makutestin perusteella. Isommat brändit yrittivät ostaa meidät ulos, mutta se ei onnistunut", kertoo markkinointijohtaja Nadav David.

Rahalla iltaa sponsoroi Grey Goose. Davidin arvion mukaan sponsorisopimus Podiumin vip-pöytiin pääsystä kolmen päivän ajaksi maksaisi vähintään 100 000 euroa.

"Siitä tietää, että olemme tehneet jotain oikein, kun meitä yritetään ampua alas. Isot pelurit ovat huomanneet meidät", David sanoo.

Ilmaisen näkyvyyden lisäksi suomalaisvodka toimi sponsorina keskiviikkoiltana F1-legenda Jackie Stewartin kunniaksi järjestetyillä gaalaillallisilla. Illallisille osallistui nykyisiä ja entisiä F1-kuljettajia.

Davidin mukaan Mika Häkkinen kiinnostui kuuden litran pullosta kirkasta Laplandia Vodkaa ja suunnitteli tilaavansa erikoispullon yksityisjuhliinsa.

"Rakennamme kansainvälistä luksusbrändiä, johon myös tavallisilla ihmisillä on varaa", sanoo Shaman Spiritsin toimitusjohtaja Ilpo Sulkala.

Yritys haluaa avata Singaporen kautta vientikanavat Taiwaniin, Vietnamiin, Hongkongiin ja lopulta Kiinaan.

Yritys arvioi kuluvan vuoden liikevaihdokseen noin kaksi miljoona euroa. Viennistä tulee 1,8 miljoonaa euroa. Yrityksen suurimmat vientimarkkinat tällä hetkellä ovat Israel ja Viro, Latvia ja Liettua.

Lue koko artikkeli Kauppalehdestä