Lidl

Talouselämä 20.1.2016 20:39 päivitetty 3.3.2016 15:38

Suomen Lidl vie suomalaistuotteita miljoonien eurojen edestä ulkomaille - MT: "Sellaisia, joita ei muualta löydy"

Antti Mannermaa
Suomen Lidlin toimitusjohtaja Lauri Sipponen

Suomen Lidlin toimitusjohtaja Lauri Sipponen kertoo Maaseudun Tulevaisuudelle, että markkinoilla ei pärjää pelkällä Suomen lipulla tuotteen kyljessä.

Suomalaisuus itsessään tai esimerkiksi ruuan puhtaus ei yksistään riitä markkinoilla, sanoo Suomen Lidlin toimitusjohtaja Lauri Sipponen Maaseudun Tulevaisuudessa.

Lidl-kauppaketjulla on Suomessa valikoimassaan paljon tuontitavaraa, mutta virta käy täältä myös toiseen suuntaan.

Muutamat suomalaiset tuotteet, kuten luomuruisleipä ja gluteiinittomat valmisteet, ovat päässeet ketjun myymälöihin muuallakin Euroopassa. Tuota vientiä on toimitusjohtaja Lauri Sipposen mukaan nyt kymmenien miljoonien euron verran, ja se on kasvussa.

Sipposen mukaan markkinoilla ei kuitenkaan pärjää pelkällä Suomen lipulla tuotteen kyljessä – vaikka suomalaisuudella oma arvonsa toki onkin.

"Täytyy muistuttaa, että suomalaisuus itsessään tai esimerkiksi ruuan puhtaus ei yksistään riitä. Puhdasta ruokaa tuotetaan muuallakin. Täytyy olla makua, laatua, houkuttelevuutta ja edelläkävijyyttä – sellaisia tuotteita, joita ei muualta löydy", hän sanoo MT:lle.

Sipponen nostaa esimerkiksi yrityksensä Suomessa kehittämät proteiinipatukat, lisäravinteet ja maitojuomat. Merkittävä osuus niistä on kotimaista tuotantoa.

"Olimme tuossa terveysbuumissa ihan kansainvälisestikin etunojassa eli haistoimme trendin. Rakentamamme tuotesarja on nyt leviämässä muihinkin maihin, kollegat ovat siitä kovasti kiinnostuneita."

Lähde: Talouselämä

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

17.08.2017 10:42

Mainostajat rämpivät verkossa

Online-kampanjat tavoittavat naiset huonommin kuin miehet, ja todella heikosti kaikki nuoret aikuiset.