Palkinnot

M&M 6.10.2015 20:00 päivitetty 4.2.2016 11:02

Suomen parhaan asiakasteon takana on Santander - "Toiminta on käynnistynyt hienosti"

Asiakaskokemusten johtamisen järjestö CXPA Finland valitsi tänään Suomen parhaaksi asiakasteoksi Santarin Ambassadors-ryhmän.

Santander-pankin Ambassadors-ryhmä palkittiin Suomen parhaana asiakastekona Customer Experience -päivässä tänään tiistaina 6. lokakuuta. Voittajan valitsi asiakaskokemusten johtamisen järjestö CXPA Finland.

Eri osastojen työntekijöistä koostuvan Ambassadors-ryhmän tavoitteena on muuttaa organisaation ajattelutapa tuotelähtöisestä ajattelusta asiakkuuskokemusajatteluun.

"Ryhmä haluaa keskustelua herättämällä saada jokaisen työntekijän ajattelemaan, että he ovat osa asiakkuuskokemuksen tuottamista – tehtävästä riippumatta. Toiminta on käynnistynyt hienosti ja sanansaattamisen lisäksi konkreettisia tekojakin on saatu aikaiseksi”, perustelee raadin puheenjohtaja, CXPA Finlandin toiminnanjohtaja Sirte Pihlaja voittajan valintaa tiedotteessa.

Pihlajan mukaan ryhmä on muun muassa järjestänyt organisaatiossa asiakkuuskokemuspäiviä, kehittänyt asiakasviestintää ja tehnyt ehdotuksen asiakaslupauksesta. Palkinnon vastaanottivat Ville Rinkinen, Loans, Insurances and CRM Director sekä Process Manager Henna Kääriäinen Santanderista.

CXPA haluaa tuoda Suomen paras asiakasteko -tunnustuksella esille ihmisiä, jotka vaikuttavat osaltaan mieleenpainuvien asiakkuuskokemusten syntymiseen arjen keskellä.

Pihlajan mukaan Ambassadors-ryhmän ansiosta organisaation työntekijät tietävät nyt, mitä on asiakkuuskokemus. Toimintaa pitää silti kehittää edelleen.

"Ryhmä tarvitsee enemmän boostia: johdon tukea sekä kaikkien esimiesten ja työntekijöiden sitoutumista, jotta se saa tehtyä vielä enemmän konkreettisia tekoja. Pienten voittojen aikaansaaminen lisää innostusta ja uskoa asiaan."

Customer Experience -päivässä kunniamaininnan saivat Nordean palveluasiamies Pirjo Kuusela asiakastyytyväisyyden merkittävästä parantamisesta, Tele Finlandin Head of Team Sonja Pihlaja aitojen asiakastekojen ja asiakasymmärryksen tuomisesta teleoperaattorin johtamiseen, Tapahtumahotelli Huoneen toimitusjohtaja Evon Söderlund innovatiivisuudesta ja edelläkävijyydestä ravintola- ja tapahtuma-alalla ja Woltin toimitusjohtaja Miki Kuusi mobiilin kuluttajan arjen helpottamisesta.

Parhaat asiakkuuskokemusten johtajat ovat Finnair ja TeliaSonera

CXPA Finland palkitsi tapahtumassa yrityksiä myös asiakkuuskokemusten johtamisesta.

Asiakkuuskokemuksen johtamisen nykytilaa Suomessa selvittäneen tutkimuksen perusteella Finnair ja Telia Sonera kiinnittävät eniten huomiota ja resursseja asiakkailleen tarjoamiinsa kokemuksiin, arvioi järjestö.

Kolmanneksi kategoriassa sijoittui HUS Kuvantaminen.

Kansainvälistä asiakkuuskokemusten päivää vietettiin tänä vuonna kolmatta kertaa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

29.03.2017 11:51

Vuoden parhaat aikakauslehtimainostajat valittu

Lumene Oy on valittu Aikakausmedian Editkilpailussa vuoden 2016 aikakauslehtimainostajaksi. Parhaana aikakauslehtimainoksena palkittiin Aalto University Executive Educationin "Muotokuvia johtajuudesta".