Lehdistö

Aleksi Ylä-Anttila 15.2. 12:59

Suomi-brändi näkyvästi esillä Yhdysvalloissa – ikoninen julkaisu kuvattiin Saariselällä

Kakslauttanen Arctic Resort
Sports Illustratedin uimapukunumeroa kuvattiin tällä kertaa muun muassa Lapin eksoottisissa maisemissa.

Yksi maailman tunnetuimmista ja luetuimmista lehdistä, amerikkalainen Sposts Illustrated Swimsuit, kuvattiin tänä vuonna muun muassa Saariselällä Kakslauttanen Arctic Resortissa.

Kakslauttasen markkinointi- ja viestintäpäällikkö Sonja Eiramo kertoo M&M:lle, että aloite kuvauksille tuli Sports Illustratedilta. Tuore numero julkaistiin keskiviikkona Suomen aikaa. Kuvissa julkaisun mallit nähdään poseeraamassa tyypillisessä lappilaisessa maisemassa porojen ja revontulien keskellä.

"He olivat meihin suoraan yhteydessä pari vuotta sitten. He olivat kuulleet meidän paikastamme ja halusivat nimenomaan tänne. Siitä se sitten lähti pikkuhiljaa syntymään", Eiramo sanoo.

Sports Illustratedin uimapukunumero on ollut useana vuonna maailman luetuin lehti. Pelkästään lehden paperiversiolla oli kymmeniä miljoonia lukijoita viime vuonna. Eiramon mukaan yhdysvaltalaislehden edustajat ovat olleet kokemukseen tyytyväisiä.

"He kehuivat kovasti ja sanoivat, että oli epätavallisen hieno kokemus. Olemme menossa paikalle lehden lanseeraamistilaisuuteen, ja olen juuri lähdössä piakkoin lentokentälle", Eiramo kertoo.

Sports Illustrated Swimsuitin toimituspäällikkö MJ Day on kommentoinut vierailua ja työskentelyä Suomessa muun muassa virallisella Instagram-tilillään.

"Vuoden 2017 julkaisu tulee räjäyttämään tajuntamme! Palasimme lumiseen ja kylmään ilmastoon kuvataksemme yhdessä maailman uskomattomimmista paikoista", Day kirjoittaa.

Sports Illustrated julkaisi myös tiistaina virallisella Instagram-tilillään valokuvan revontulten valaisemasta iglu-majasta. Samassa yhteydessä kuvauspaikaksi paljastettiin Suomi.

Kakslauttanen on ollut mukana kansainvälisissä hankkeissa aiemminkin. Nimenomaan Yhdysvalloissa Kakslauttasen tunnettuus nousee Eiramon arvion mukaan Sports Illustrated -kuvauksen myötä.

"Amerikan ulkopuolella ei välttämättä oikein tajuta, minkälainen juttu tämä siellä on, ennen kaikkea tuo uimapukunumero. Siitä on yleensä tehty muissa medioissa suuri määrä artikkeleita", Eiramo huomauttaa.

Aiemmin Kakslauttanen on saanut medianäkyvyyttä muun muassa poptähti Alice Cooperin jaettua sosiaalisessa mediassa kuvan lomakeskuksen iglu-hotelleista, joissa vieraiden on mahdollista yöpyä.

Suomessa Sports Illustratedin kuvaksista ovat kertoneet muun muassa Iltalehti, Ilta-Sanomat sekä Helsingin Sanomat.

Julkaisun kuvia pääsee katsomaan täältä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Yritysviestintä

25.03.2017 13:12

Ovatko kuluttajabrändit muuttumassa aktivisteiksi?

Yhä useampi yritys on osallistunut ajankohtaiseen keskusteluun ja ryhtynyt toteuttamaan yhteiskunnallista markkinointia myös Suomessa. Ei ole yhdentekevää, miten ja millä keinoin yritys ulostulonsa toteuttaa.