Kilpailut

M&M 2.12.2016 12:53 päivitetty 2.12.2016 15:58

Suomi keräsi kolme paikkaa Eurobestin shorteilla

TBWA\Helsinki ja Hasan & Partners edustavat suomalaistoimistoja Eurobest-kilpailun finalistien joukossa.

Mainosjuhla Cannes Lionsin pikkusiskofestivaalin Eurobestin shortlistat ovat julki.

Suomea edustaa listoilla kolme työtä. Mainostoimisto TBWA\Helsinki on saanut kaksi kampanjaansa mukaan voittajamittelöihin. Viraalihitiksi muodostunut Nesteen Pre-order the Future on huomioitu Media-kategoriassa. Työn tuotantoyhtiönä on Cocoa Mediaproductions ja mediatoimistona Vizeum.

Myös sittemmin konkurssiin ajautuneelle Anttilalle suunniteltu Erinomanlaiset nousi Entertainment-kategorian finaaliin TBWA\Helsingiltä. Erinomanlaiset kirvoitti myös valituksen Mainonnen eettiseen neuvostoon, mutta selvisi vapauttavalla päätöksellä.

Lisäksi Film-kategorian voittajaksi on ehdolla Hasan & Partnersin Valio Gefilukselle suunnittelema Ian Wright - Sisäisen voiman jäljillä. Tuotantoyhtiönä kampanjassa oli mukana jälleen Cocoa.

Eurobest järjestetään tänä vuonna Italian Roomassa. Kisan voittajat julkistetaan perjantai-iltana 2. joulukuuta.

Suomalaisvivahdetta Eurobestin tuomaristoihin tuo tänä vuonna Folk Finlandin toimitusjohtaja ja copywriter Tommi Laiho kisan Entertainment-sarjassa.

Eurobest-festivaali muuttaa joka vuosi uuteen paikkaan ja maahan. Aiemmin festivaalia ovat isännöineet muun muassa Tukholma, Amsterdam, Helsinki ja Antwerpen.

Suomen Lions Festivals -edustaja on Sanoma.

Artikkeliin tehty korjaus tuotantoyhtiöiden osalta kello 15.35. Cocoa oli mukana shorteilla kahdella työllä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

24.01.2017 18:54

Ikävän viestin häivyttäminen osuu viestijän omaan nilkkaan

"Vaihtoehtoisten faktojen" ja "valeuutisten" aika ei ole haaste pelkästään mediaorganisaatioille vaan kaikille viestijöille. Siksi ainoa toimiva pitkän aikavälin viestintästrategia on avoimuus, myös silloin kun kerrottavana on ikäviä uutisia.