Kilpailut

M&M 2.12. 12:53 päivitetty 2.12. 15:58

Suomi keräsi kolme paikkaa Eurobestin shorteilla

TBWA\Helsinki ja Hasan & Partners edustavat suomalaistoimistoja Eurobest-kilpailun finalistien joukossa.

Mainosjuhla Cannes Lionsin pikkusiskofestivaalin Eurobestin shortlistat ovat julki.

Suomea edustaa listoilla kolme työtä. Mainostoimisto TBWA\Helsinki on saanut kaksi kampanjaansa mukaan voittajamittelöihin. Viraalihitiksi muodostunut Nesteen Pre-order the Future on huomioitu Media-kategoriassa. Työn tuotantoyhtiönä on Cocoa Mediaproductions ja mediatoimistona Vizeum.

Myös sittemmin konkurssiin ajautuneelle Anttilalle suunniteltu Erinomanlaiset nousi Entertainment-kategorian finaaliin TBWA\Helsingiltä. Erinomanlaiset kirvoitti myös valituksen Mainonnen eettiseen neuvostoon, mutta selvisi vapauttavalla päätöksellä.

Lisäksi Film-kategorian voittajaksi on ehdolla Hasan & Partnersin Valio Gefilukselle suunnittelema Ian Wright - Sisäisen voiman jäljillä. Tuotantoyhtiönä kampanjassa oli mukana jälleen Cocoa.

Eurobest järjestetään tänä vuonna Italian Roomassa. Kisan voittajat julkistetaan perjantai-iltana 2. joulukuuta.

Suomalaisvivahdetta Eurobestin tuomaristoihin tuo tänä vuonna Folk Finlandin toimitusjohtaja ja copywriter Tommi Laiho kisan Entertainment-sarjassa.

Eurobest-festivaali muuttaa joka vuosi uuteen paikkaan ja maahan. Aiemmin festivaalia ovat isännöineet muun muassa Tukholma, Amsterdam, Helsinki ja Antwerpen.

Suomen Lions Festivals -edustaja on Sanoma.

Artikkeliin tehty korjaus tuotantoyhtiöiden osalta kello 15.35. Cocoa oli mukana shorteilla kahdella työllä.