Vuoden toimisto

M&M 10.2. 20:54

Superson nousi ykköseksi - vahva tulos projektinhallinnasta

Arttu Laitala
Supersonin Samppa Vilkuna, Pirjo Airaksinen ja Mikko Siukosaari pyörittävät spesialistiverkostoa.

Supersonin erilainen toimintamalli on vakuuttanut myös asiakkaat, ilmenee Vuoden Toimisto -tutkimuksessa.

Markkinointitoimisto Superson vei voiton Vuoden Toimisto -tutkimuksessa pienempien markkinointitoimistojen kategoriassa.

Supersonin kintereillä shortlistalla ovat Folk Finland ja Nitro. Ne ovat reippaasti vanhempia kuin vuonna 2012 perustettu Superson.

Superson työllistää alle 20 vakituisen työntekijän lisäksi yli sadan ”spesialistin” verkostoa, josta kootaan asiakkaan tarpeisiin osuvat tiimit. Menestys osoittaa asiakkaiden uskovan Mikko Siukosaaren ja Samppa Vilkunan perustamaan yhtiöön.

Toimitusjohtajan paikalta väistyvän Pirjo Airaksisen mukaan Superson on lähtenyt haastamaan alaa ja rakentaneet tulevaisuuden toimistomallin. Asiakkaat antoivat Supersonille erityisesti mainintoja projektinhallinnasta ja sitoutuneisuudesta.

”Lähtökohtana on ollut katsoa asiakkaan näkökulmasta, miten markkinointiviestintä voidaan hoitaa yksinkertaisesti, selkeästi ja helposti”, Airaksinen sanoo.

Tutkimuksessa toimistojen toimintaa arvioitiin asiakkaan kokeman palvelun ja toteutuneiden projektien/tulosten perusteella. Haastatteluja hyväksyttiin lopulliseen aineistoon 725. Valtaosa haastatteluista tehtiin internetkyselynä toimistojen itse toimittamiin asiakasrekistereihin. Aineistoa täydennettiin puhelinhaastatteluin.

Suomessa tutkimuksen tiedonkeruusta ja tulosten analysoinnista vastaa tutkimustoimisto Norstat Finland, konseptin markkinoinnista ja jalkautuksesta Alma Media sekä Mainostajien Liitto sekä markkinoinnin valintakonsultti Breezeway.

Markkinointi & Mainonta on osa Alma Mediaa.

Lue lisää Supersonista, Folkista ja Nitrosta maanantaina ilmestyvästä Markkinointi&Mainonnan Vuoden Toimisto -erikoisnumerosta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö