Sairaudet

M&M 13.9. 15:04

Syöpäjärjestöjen viestintä ja Syöpäsäätiön varainhankinta yhteen

Jussi Eskola
KTM Helena Hulkko työskentelee Syöpäjärjestöjen viestintä- ja varainhankintajohtajana. Hänellä on kokemusta myös mainostoimistomaailmasta.

Syöpäjärjestöjen viestintä ja Syöpäsäätiön varainhankinta yhdistettiin 1.6. Yhdistymisellä pyritään vahvistamaan molempien toimintaa.

Syöpä sairautena yleistyy ja siihen liittyvä avun- ja tiedontarve yhteiskunnassa kasvaa Syöpäjärjestöjen mukaan jatkuvasti. Joka vuosi yli 30 000 suomalaista saa kuulla sairastavansa syöpää. Suomen syöpärekisterin ennusteen mukaan luku kasvaa 2030 mennessä 43 000:een.

Syöpäjärjestöjen viestintä ja varainhankinta palvelee sairastuneita ja heidän läheisiään, vapaaehtoisia, terveydenhuollon ammattilaisia, syöpätutkijoita, hyväntekijöitä – ja kaikkia, joita syöpä koskettaa tavalla tai toisella.

Syöpäsäätiön organisoima Roosa nauha -keräys alkaa 28.9. Kampanjalla edistetään syöpätutkimusta ja pyritään vaikuttamaan siihen, että useampi rintasyöpä olisi ehkäistävissä tai hoidettavissa.

"Tämän jälkeen pääsemme miettimään yhteistä sisältöstrategiaa ja kirkastamaan brändiämme. Yhteiset sisällöt tulevat niin rahoittamamme syöpätutkimuksen edistysaskeleista, tukea tuovista potilastarinoista, syöpätauteja, hoitoja sekä kuntoutusta koskevasta luotettavasta tiedosta kuin syövän ennaltaehkäisyä tukevasta kampanjoinnista", kertoo Syöpäjärjestöjen viestintä- ja varainhankintajohtaja Helena Hulkko tiedotteessa.

Syöpäjärjestöjen verkkosivustot tavoittavat Syöpäsäätiön mukaan lähes 200 000 suomalaista kuukausittain. Muusikko Michael Monroen tähdittämä Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanja teki toukokuussa historiaa markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavassa AdProfit-kilpailussa ottamalla voiton kolmannen kerran peräkkäin. Se keräsi 2016 ennätykselliset 1,8 miljoonaa euroa rintasyöpätutkimukseen.

Helena Hulkko siirtyi 1.6. Syöpäjärjestöjen viestintä- ja varainhankintajohtajaksi Syöpäsäätiön varainhankintapäällikön paikalta. Hän on tätä ennen toiminut muun muassa HelsinkiMissiossa, Mielenterveyden keskusliitossa, Ehyt ry:ssä sekä mainostoimisto TBWA:lla ja Viherjuurella.  

Syöpäjärjestöihin kuuluvat Syöpäsäätiö sekä maan suurin kansanterveysjärjestö Suomen Syöpäyhdistys ja sen tutkimuslaitos Suomen Syöpärekisteri.

Lahjoitusvaroin toimiva Syöpäsäätiö on merkittävin syöpätutkimuksen yksityinen rahoittaja Suomessa. Se tavoittelee seitsemän miljoonan euron lahjoitustuottoja tänä vuonna syöpätutkijoille ja sairastuneiden tukemiseen annettavaksi. Syöpäjärjestöjen aloittaessa toimintansa 1/3 syöpään sairastuneista selvisi, nykyään 2/3 selviää.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Mainonnan monitaho

22.09.2017 10:37

Tuula Kallio valittiin Mainonnan Monitahon saajaksi

Dagmarin Tuula Kallio on vuoden 2017 Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saaja. Hän haluaa ohjata tunnustukseen kuuluvan MAT-säätiön stipendin startupille, joka edistää tekoälyn ja teknologian hyödyntämistä markkinoinnissa. 5 000 euron arvoisen stipendin saavaa yritystä etsitään vielä.