Tabletin käyttö kasvaa kohisten yllättävässä ikäryhmässä - Uutiset - Markkinointi&Mainonta




ILMOITUS, SISÄLTÖ JATKUU ALLA

ILMOITUS, SISÄLTÖ JATKUU ALLA
ILMOITUS, SISÄLTÖ JATKUU ALLA
ILMOITUS, SISÄLTÖ JATKUU ALLA

Tabletit

Tabletin käyttö kasvaa kohisten yllättävässä ikäryhmässä

4
Yli 55-vuotiaiden ikäryhmästä 20 prosentilla on tabletti.

Suomessa tablettien omistajuus on kasvanut merkittävästi yli 55-vuotiaiden ikäryhmässä. Ikäryhmässä tabletteja on 20 prosentilla, mikä on sama määrä kuin keskimäärin kaikilla suomalaisilla vastaajilla, paljastaa Deloitten tutkimus. Vuonna 2012 vain viisi prosenttia yli 55-vuotiasta omisti tabletin.

Yli 55-vuotiasta 37 prosenttia omistaa älypuhelimen. Kun tämän ikäryhmän kuluttajat valitsevat puhelinta, pitävät he luotettavuutta, akun kestoa ja hintaa tärkeämpinä valintakriteereinä kuin nuoremmat ikäluokat. Nuoremmat painottavat ulkonäköä, käytettävyyttä, kosketusnäyttöä ja käyttöjärjestelmää.


--> Juttu jatkuu
Juttu jatkuu

Hyvä vierailija!

Marmain arkisto on vain rekisteröityneiden käytettävissä.
"Voit kirjautua palveluun tästä."
Mikäli sinulla ei ole tunnusta Talentumin palveluihin, voit myös rekisteröityä maksutta yllä olevasta linkistä.

4

4 kommenttia

20.11.2013 14:10
Hei haloo. Ei yli 55-vuotiaat mitään muumioita ole. Me olemme käyttäneet tietotekniikkaa sujuvasti siitä lähtien kuin se tuli, 80-luvun lopulta, ja kasvaneet sen kanssa. Oltiin silloin niitä joiden maailma on, noin kolkyt ja risat. Tämän uutisen on ilmiselvästi rustannut joku joka ei ollut silloin syntynytkään ja luulee keksineensä pyörän ensimmäistä kertaa.
20.11.2013 16:10
Artikkelin kirjoittajalla sama asennevamma, mikä monella mainostajalla. Ei tajuta, mikä potentiaali +55 -vuotiaissa kuluttajissa on ylipäätään.
Näytä kaikki kommentit
21.11.2013 14:06
Ja sitten kun +55-"kohderyhmälle" suunnataan jotain, asiaa osoitetaan vähän sormella, että me kääkät varmasti tajuttaisiin että katsokaa, tässä jotain erityisesti teille. Kun mainoksia suunnittelevat sellaiset plusmiinus 30-vuotiaat, jotka eivät ymmärrä paljonkaan meikäläisten sielunelämästä. Muuten voimme olla aika samanlaisia kuin he itse, emme me tarvitse mitään erillisiä "vanhusten juttuja". Ennen nuoret nyrpistelivät, että keski-ikäiset yrittävät tehdä heille muka-nuorekkaita mainoksia, osoittelemalla samaan tyyliin: hei nuoret, tässä jotain teille. Sama juttu näissä.

Koko ikäryhmä-kohderyhmä-ajattelu on p:stä, eivät ihmiset ole ensisijaisesti jonkun ikäisiä ja käyttäydy sen mukaan, vaan edustavat jotain tiettyä elämäntapaa, arvomaailmaa ja kulutuskäyttäytymistä, niin kuin teimme jo nuorina, ennen kuin ylitimme jonkun maagisen ikärajan ja lakkasimme olemasta varteenotettavia. Oleellisin asia mikä ehkä vaikuttaa, on käytettävissä oleva raha ja halukkuus käyttää sitä ja sen perusteella tehtävät valinnat.

Meillä on aika usein enemmän ostovoimaa kuin nuorina ja voimme äänestää lompakollamme. Olemme perineet vanhat - siis oikeasti vanhat - vanhempamme ja avustamme ehkä vielä omia lapsiamme, jotka ovat nuoria tai elävät jatkettua nuoruuttaan (kohderyhmäjaottelun mukaan) jopa 34-vuotiaiksi eivätkä ole vielä keksineet, mitä alkaisivat tehdä isona.

Meitä on myös paljon, olemme useimmiten terveitä, hyväkuntoisia ja kulutuskykyisiä eikä aivotoimintakaan ole lakannut. Loppujen lopuksi aika samanlaisia kuin ne 25-44-vuotiaat, joille kaikki on suunnattu. Usein ainoa ero heihin on ikä.

Huomaatte sen ihan kohta, jotka näitä otsikoita ja muita rustaatte, kun olette itse +55. Aika kuluu nopeasti, sen huomaa erityisesti jälkikäteen tarkasteltuna, ja siihen mahtuu paljon kokemuksia ja näkemyksiä.
22.11.2013 14:07
Rakaat Curiousity ja Helena, olen kanssanne täsmälleen samaa mieltä. Mutta kertokaapa arvoisat Mömmön lukijat te kaikkivoipat markkinointipäälliköt ja -johtajat minkä ihmeen takia kaikissa kampanjoissanne kr on aina kaupunkilainen (nainen) 25-44v? Ja näin on ollut jo toooodella todella kauan.
Kommentoi
Lähettämällä kommentin hyväksyt säännöt.
Kaikki viestit tarkistetaan ennen hyväksymistä
ILMOITUS, SISÄLTÖ JATKUU ALLA
ILMOITUS, SISÄLTÖ JATKUU ALLA