Yhteistyöt

M&M 11.2.2016 08:04 päivitetty 3.3.2016 15:39

Tabloidiin siirtyneet Itä- ja Länsi-Savo saavat uudet lukijapaneelit

Noora Penttinen
Länsi-Savo-konsernin lehtiä.

Kärkimedia laajentaa yhteistyötään tutkimusyritys RAM:n kanssa.

Tutkimusyritys RAM perustaa Kaakon Viestintään kuuluville, helmikuun alussa tablodiin siirtyneille Itä-Savolle ja Länsi-Savolle uudet lukijapaneelit. Lehdet ovat osa Kärkimedian verkostoa.

RAM on jo aiemmin kehittänyt Kaakon Viestinnän Kouvolan Sanomiin, Kymen Sanomiin ja Etelä-Saimaa -lehteen vakioituja ja räätälöityjä tutkimustyökaluja ja online-pohjaisen tutkimussovelluksen. Kärkimedian kanssa RAM on tehnyt yhteistyötä jo kymmenen vuoden ajan.

"Kärkimedia ja aluemediat ovat meille vahva ja pitkäaikainen yhteistyökumppani, jonka tutkimustoiminnan kehittämiseen olemme vahvasti sitoutuneita. Maailman laajimpiin kuuluva viitetietokantamme sekä kattava Suomen aluemedioiden tietopankki antavat arvokasta tietoa mediaympäristön toimivuudesta ja mainonnan tehoista", RAM:n Suomen toimitusjohtaja Irene Haikonen kertoo tiedotteessa.

Etelä-Saimaalla, Kouvolan Sanomilla, Kymen Sanomilla, Länsi-Savolla ja Itä-Savolla on yhteensä 286 000 lukijaa.

Kärkimedia Paneeli koostuu 28 lehtikohtaisesta lukijapaneelista, joissa on mukana kaiken kaikkiaan 12 000 lukijaa. Kärkimedian kokonaistutkimusmäärä vuosittain on noin 100 ja yhdessä tutkimuksessa on aina keskimäärin 3-4 lehteä mukana.

Tutkimuksissa kysytään kuluttajien näkemyksiä mainonnasta, viestien sisällöstä ja luovasta toteutuksesta. Tutkimustulosten avulla pyritään löytämään ne mainonnan elementit, joilla rakennetaan brändiä tai saadaan aikaan toimintaa. Paneelia voi hyödyntää myös mainonnan esitestaamiseen.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.