Yhteistyöt

M&M 11.2. 08:04 päivitetty 3.3. 15:39

Tabloidiin siirtyneet Itä- ja Länsi-Savo saavat uudet lukijapaneelit

Noora Penttinen

Kärkimedia laajentaa yhteistyötään tutkimusyritys RAM:n kanssa.

Tutkimusyritys RAM perustaa Kaakon Viestintään kuuluville, helmikuun alussa tablodiin siirtyneille Itä-Savolle ja Länsi-Savolle uudet lukijapaneelit. Lehdet ovat osa Kärkimedian verkostoa.

RAM on jo aiemmin kehittänyt Kaakon Viestinnän Kouvolan Sanomiin, Kymen Sanomiin ja Etelä-Saimaa -lehteen vakioituja ja räätälöityjä tutkimustyökaluja ja online-pohjaisen tutkimussovelluksen. Kärkimedian kanssa RAM on tehnyt yhteistyötä jo kymmenen vuoden ajan.

"Kärkimedia ja aluemediat ovat meille vahva ja pitkäaikainen yhteistyökumppani, jonka tutkimustoiminnan kehittämiseen olemme vahvasti sitoutuneita. Maailman laajimpiin kuuluva viitetietokantamme sekä kattava Suomen aluemedioiden tietopankki antavat arvokasta tietoa mediaympäristön toimivuudesta ja mainonnan tehoista", RAM:n Suomen toimitusjohtaja Irene Haikonen kertoo tiedotteessa.

Etelä-Saimaalla, Kouvolan Sanomilla, Kymen Sanomilla, Länsi-Savolla ja Itä-Savolla on yhteensä 286 000 lukijaa.

Kärkimedia Paneeli koostuu 28 lehtikohtaisesta lukijapaneelista, joissa on mukana kaiken kaikkiaan 12 000 lukijaa. Kärkimedian kokonaistutkimusmäärä vuosittain on noin 100 ja yhdessä tutkimuksessa on aina keskimäärin 3-4 lehteä mukana.

Tutkimuksissa kysytään kuluttajien näkemyksiä mainonnasta, viestien sisällöstä ja luovasta toteutuksesta. Tutkimustulosten avulla pyritään löytämään ne mainonnan elementit, joilla rakennetaan brändiä tai saadaan aikaan toimintaa. Paneelia voi hyödyntää myös mainonnan esitestaamiseen.

Mainokset

26.08.2016 14:35

Anna äänesi - mikä oli kesän paras aikkarimainos?

Kuukauden aikkarimainos -kilpailu muuttui yleisöäänestykseksi aiemmin tänä vuonna. Nyt äänestysvuorossa ovat kesän mainokset. Kerro mikä on mielestäsi paras, mutta muista perustella äänesi.