Viihde

Ari Karkimo 21.4. 17:45

Tästä syystä suoratoistopalvelut suosivat omia sisältöjä

Kuvakaappaus YouTube-videolta
Swedish Dicks on yksi Viaplayn menestyneistä alkuperäissarjoista.

Netflix on moneen otteeseen vannonut omien tuotantojensa nimeen. Myös sen kilpailija Viaplay uskoo, että omat tuotteet kiveävät tien menestykseen.

Broadband TV News kertoo, että Viaplay-johtaja Jørgen Madsen Lindemann on esitellyt yhtiön tuoreita talouslukuja. Kelpaa niitä esitelläkin: operatiivinen voitto on kasvanut 15 prosenttia, se oli 19,1 miljoonaa euroa.

Omiin tuotantoihin kannattaa Lindemannin mukaan sijoittaa, koska niillä pärjää kaksi-kolme kertaa paremmin kuin vastaavilla ulkoa ostetuilla sarjoilla tai elokuvilla.

”Esimerkiksi Black Widowsilla, Swedish Dicksillä ja myös Venillä on ollut vahva vetovoima. Lisäksi viime vuosineljänneksellä tilauksia on katkaistu vähemmän kuin koskaan ennen”, hän selittää.

Viaplay on tarjonnut runsaalla kädellä urheilusisältöjä. Näistä Lindemann nostaa esiin jalkapallon Mestarien liigan, jonka oikeudet huutokaupataan taas kohta:

"Analysoimme aina tarkoin, kannattaako huutokauppoihin osallistua. Mestarien liiga on ollut meillä jo 25 vuotta ja olemme investoineet siihen paljon, joten toivomme voivamme jatkaa."

Lähde: Tivi

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö