Televisio

Ilkka Jauhiainen 29.1. 08:04 päivitetty 3.3. 15:38

Television kylmä taival päättyy

Jussi Helttunen

Televisiomainonta näyttää nyt kääntyvän kasvuun.

Sanoma Media Finlandin kaupalliseksi johtajaksi siirtyvä Hans Edin uskoo television mainosmyynnin kasvavan. Edinin ennuste ei ole pelkkää mutua.

Mainostajien liiton kyselyyn vastanneista mainostajista 38 prosenttia on ilmoittanut kasvattavansa televisiomainonnan määrää. Vain kymmenen prosenttia vähentää tv-mainontaa.

Televisio on mainosmediana tehokkaampi kuin koskaan.

"Kaupallisten kanavien katsominen kasvaa edelleen prime timessa. Perinteiset tv-lähetykset tavoittavat suomalaiset erittäin hyvin", sanoo Edin.

MTV:n kanavat tavoittavat suomalaisista 85 ja Nelonen Median kanavat miltei 80 prosenttia. Silti tv-mainontaan käytetään yhä vähemmän rahaa.

Tv-mainonnan määrä tai kampanjoiden tehot eivät kuitenkaan ole juurikaan vähentyneet; hinta on vain laskenut.

Lue lisää tänään ilmestyvästä M&M:stä. Tilaa lehti täältä.

Aiheesta voi lukea lisää myös Talentumin Summa-palvelusta.