Televisio

Ilkka Jauhiainen 29.1.2016 08:04 päivitetty 3.3.2016 15:38

Television kylmä taival päättyy

Jussi Helttunen

Televisiomainonta näyttää nyt kääntyvän kasvuun.

Sanoma Media Finlandin kaupalliseksi johtajaksi siirtyvä Hans Edin uskoo television mainosmyynnin kasvavan. Edinin ennuste ei ole pelkkää mutua.

Mainostajien liiton kyselyyn vastanneista mainostajista 38 prosenttia on ilmoittanut kasvattavansa televisiomainonnan määrää. Vain kymmenen prosenttia vähentää tv-mainontaa.

Televisio on mainosmediana tehokkaampi kuin koskaan.

"Kaupallisten kanavien katsominen kasvaa edelleen prime timessa. Perinteiset tv-lähetykset tavoittavat suomalaiset erittäin hyvin", sanoo Edin.

MTV:n kanavat tavoittavat suomalaisista 85 ja Nelonen Median kanavat miltei 80 prosenttia. Silti tv-mainontaan käytetään yhä vähemmän rahaa.

Tv-mainonnan määrä tai kampanjoiden tehot eivät kuitenkaan ole juurikaan vähentyneet; hinta on vain laskenut.

Lue lisää tänään ilmestyvästä M&M:stä. Tilaa lehti täältä.

Aiheesta voi lukea lisää myös Talentumin Summa-palvelusta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Innovaatiot

27.03.2017 18:30

Voitto, Helsingin yliopisto ja SEK kehittivät uuden palvelun

Mediatoimisto Voitto ja Helsingin yliopisto ovat kehittäneet yhteistyössä uuden Unibot-palvelun. Kyseessä on Facebook-ympäristössä toimiva automaattinen, vuorovaikutteinen keskusteluohjelma, joka ohjaa nuoria käyttäjiä heitä kiinnostavien koulutusvaihtoehtojen äärelle.

Yrityskaupat

27.03.2017 12:30

Solita ostaa palvelumuotoilutoimisto Palmun

Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita ostaa yrityskaupassa palvelumuotoilutoimisto Palmun koko osakekannan. Solita ilmoitti yrityskaupasta maanantaina julkaisemassaan tiedotteessa.