Televisio

Ilkka Jauhiainen 29.1.2016 08:04 päivitetty 3.3.2016 15:38

Television kylmä taival päättyy

Jussi Helttunen

Televisiomainonta näyttää nyt kääntyvän kasvuun.

Sanoma Media Finlandin kaupalliseksi johtajaksi siirtyvä Hans Edin uskoo television mainosmyynnin kasvavan. Edinin ennuste ei ole pelkkää mutua.

Mainostajien liiton kyselyyn vastanneista mainostajista 38 prosenttia on ilmoittanut kasvattavansa televisiomainonnan määrää. Vain kymmenen prosenttia vähentää tv-mainontaa.

Televisio on mainosmediana tehokkaampi kuin koskaan.

"Kaupallisten kanavien katsominen kasvaa edelleen prime timessa. Perinteiset tv-lähetykset tavoittavat suomalaiset erittäin hyvin", sanoo Edin.

MTV:n kanavat tavoittavat suomalaisista 85 ja Nelonen Median kanavat miltei 80 prosenttia. Silti tv-mainontaan käytetään yhä vähemmän rahaa.

Tv-mainonnan määrä tai kampanjoiden tehot eivät kuitenkaan ole juurikaan vähentyneet; hinta on vain laskenut.

Lue lisää tänään ilmestyvästä M&M:stä. Tilaa lehti täältä.

Aiheesta voi lukea lisää myös Talentumin Summa-palvelusta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.