Suomi 100

M&M 2.12.2016 14:28

Tikkurila kokoaa Suomen värit yksiin kansiin

Tikkurila
Sipoonrantaan on noussut värikkäitä taloja.

Tikkurila toteuttaa useita Suomi 100 -tempauksia. Muraalien ja juhlatuotteiden lisäksi yhtiö kokoaa suomalaisten suosituimmat talovärit kartalle.

Suomalainen maalialan yritys Tikkurila on yksi Suomi 100 -juhlavuoden virallisista yrityskumppaneista.

Satavuotisen itsenäisyyden kunniaksi Tikkurila tempaisee ja kokoaa suomalaisten talojen suosikkivärit maantieteellisesti koko maan kattavaksi värikartaksi.

Tikkurilan kampanjatoteutuksessa tulee näkymään myös juhlavuoden virallinen "Yhdessä"-teema. Yhtiö aikoo muun muassa joukkoistaa värienkeruuta.

Tikkurilan Suomen markkinointipäällikkö Sari Kallio kertoo, että yhtiöllä on kattavasti tietoa suomalaisten lempiväreistä useiden vuosikymmenien ajalta, kiitos Tikkurilan pitkän, yli 150-vuotisen historian ja teknologian.

"Koska väreihin liittyy kuitenkin aina inhimillinen tekijä, emme halua pitäytyä pelkässä datassa, vaan haluamme jatkaa värikartan tarinaa jakamalla ihmisten kokemuksia", Kallio sanoo.

"Havainnollistaaksemme alueellisia eroja, jaamme Suomen useampaan maantieteelliseen alueeseen. Pyrimme keräämään kultakin alueelta runsaasti kohdekuvia, jolloin suomalaiset saavat käyttöönsä ainutlaatuisen referenssipankin."

Tikkurila julkistaa suomalaisten talojen suosikkivärit keväällä 2017 ilmestyvässä Suomalaisten talojen värit -esitteessä. Värikartan kuluttajakampanja ajoittuu ensi vuoden keväälle ja kesälle.

Juhlavuoden kunniaksi Tikkurila myös tuo markkinoille Suomi 100 -juhlatuotteita. Lisäksi Tikkurila lahjoittaa useita muraaleja eli seinämaalauksia. Suomalaisten taiteilijoiden suunnittelemat ja toteuttamat maalaukset tehdään vuoden 2017 kesän ja syksyn aikana.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö