Kauppa

M&M 11.1. 15:37 päivitetty 3.3. 15:37

Tikkurila vastaa tuunausvimmaan - lanseeraa koulutukset kotimaalareille

Colourbox

Tikkurila tarttuu pensseliin yhdessä kuluttajien kanssa.

Tikkurila käynnistää tänä vuonna ensimäistä kertaa koulutukset kotimaalareille Suomessa.

Aiemmin yhtiö on järjestänyt koulutuksia lähinnä alan ammattilaisille eli maalareille ja suunnittelijoille, jälleenmyyjille sekä opiskelijoille. Koulutustarjonnan laajentamisella Tikkurila vastaa tavallisten kuluttajien tuunaamistrendiin.

Into omilla käsillä tekemiseen on ollut selvässä kasvussa viime vuosina. Taustalla on useita vaikuttimia, kuten ekologisuus ja kierrättäminen.

"Aina ei välttämättä tarvitse hankkia uutta, sillä vanhaa kunnostamalla saa usein toimivan ja yksilöllisemmän ratkaisun. Kierrätetyt ja sisustukseen istuviksi tuunatut huonekalut ja muut pienemmät sisustuselementit ovat selkeä trendi", toteaa Tikkurilan koulutuspäällikkö Marcus Wallström tiedotteessa.

"Koulutuksen kautta pystymme tarjoamaan täsmäratkaisuja kuluttajien omiin kohteisiin."

Tikkurilan tälle vuodelle suunniteltujen kuluttajakoulutusten aiheina ovat kalustetuunaus, pihasisustaminen, lastenhuone ja efektimaalaus. Pilottikoulutukset järjestetään yhdessä sisustuslehtien kanssa.

Maalilinjalle kymmeniä tuhansia yhteydenottoja

Tikkurilan tunnettu puhelin- ja chat-palvelu Maalilinja palvelee nykyisin jo kymmeniä tuhansia ihmisiä vuodessa. Palvelun suosio on yhtiön mukaan kasvanut tasaisesti.

Ihmiset kaipaavat paitsi ideoita, myös neuvoja maalaamisen eri vaiheissa, kertoo Tikkurila.

"Lisääntyneestä kiireestä huolimatta ihmiset maalaavat edelleen paljon itse. Tarjoamme monia palveluja kuluttajille, mutta halusimme täydentää valikoimaa tuomalla myös koulutukset kotimaalareiden ulottuville," sanoo Tikkurilan Maalilinjasta vastaava Rami Kuparinen.  

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö