Kauppa

M&M 18.10.2016 14:09

Tokmanni hakee brändimarkkinoinnista vauhtia kasvuun

Kuvakaappaus
Tokmannin uudessa mainosspotissa seikkailee myös ranskalaisia hienostokoiria.

Bob the Robot luotsaa Tokmannin markkinointiviestinnän uudistusta.

Halpakauppaketju Tokmanni aikoo nostaa keskeiseksi kasvun ajuriksi systemaattisen brändinrakentamisen.

Tokmannin markkinointijohtaja Tomi Hakanpää kertoo, että ketju aikoo parantaa laatumielikuvaa uudistamalla sekä myymäläkonseptinsa että markkinointiviestintänsä.

"Tähän saakka Tokmanni on keskittynyt operatiivisen tehokkuuden kehittämiseen ostoissa, logistiikassa ja myymäläverkostossa. Seuraava askel on hakea myös Tokmannin brändin avulla lisää vauhtia kasvuun", Hakanpää sanoo.

Tokmanni toteutti alkuvuodesta selvityksen, jonka mukaan osa suomalaisista kuluttajista vierastaa Tokmannin brändiä.

"Monen mielestä halpuus merkitsee heikkoa laatua", Hakanpää sanoo.

Hakanpää kuvailee mainonnan uudistuvan niin, että sen tehtäväksi nostetaan kiinnostuksen herättäminen myös niissä, jotka ovat aiemmin nyrpistäneet nenäänsä Tokmannille. Markkinointiviestinnän konseptin rakentamisessa Tokmannin kumppanina on ollut mainostoimisto Bob the Robot.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Mainonnan Monitaho 2017

21.08.2017 11:06

Äänestä Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saajaa

Mainonnan Monitaho on MAT-Säätiön jakama markkinointialan tunnustuspalkinto. Se jaetaan henkilölle, joka toimii esimerkillisesti ja menestyksellisesti markkinointiviestinnän alan kehityksen eteen. Ensimmäisen kerran tunnustus jaettiin vuonna 1967. Lukijat voivat äänestää mieleistään ehdokasta M&M:n verkkosivuilla 21.8–13.9. Tunnustus jaetaan perjantaina 22.9.