Kauppa

M&M 18.10.2016 14:09

Tokmanni hakee brändimarkkinoinnista vauhtia kasvuun

Kuvakaappaus
Tokmannin uudessa mainosspotissa seikkailee myös ranskalaisia hienostokoiria.

Bob the Robot luotsaa Tokmannin markkinointiviestinnän uudistusta.

Halpakauppaketju Tokmanni aikoo nostaa keskeiseksi kasvun ajuriksi systemaattisen brändinrakentamisen.

Tokmannin markkinointijohtaja Tomi Hakanpää kertoo, että ketju aikoo parantaa laatumielikuvaa uudistamalla sekä myymäläkonseptinsa että markkinointiviestintänsä.

"Tähän saakka Tokmanni on keskittynyt operatiivisen tehokkuuden kehittämiseen ostoissa, logistiikassa ja myymäläverkostossa. Seuraava askel on hakea myös Tokmannin brändin avulla lisää vauhtia kasvuun", Hakanpää sanoo.

Tokmanni toteutti alkuvuodesta selvityksen, jonka mukaan osa suomalaisista kuluttajista vierastaa Tokmannin brändiä.

"Monen mielestä halpuus merkitsee heikkoa laatua", Hakanpää sanoo.

Hakanpää kuvailee mainonnan uudistuvan niin, että sen tehtäväksi nostetaan kiinnostuksen herättäminen myös niissä, jotka ovat aiemmin nyrpistäneet nenäänsä Tokmannille. Markkinointiviestinnän konseptin rakentamisessa Tokmannin kumppanina on ollut mainostoimisto Bob the Robot.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Media

22.06.2017 14:30

Parlamentaarisen työryhmän esitys: pienituloisten yleisradioveroa kevennetään

Parlamentaarinen työryhmä esittää yksimielisesti,yleisradioverolain muuttamista niin, että Yle-veron maksukynnys olisi 14 800 euroa kun se nykyisin on 11 100 euroa. Eläketulon maksukynnys olisi 14 100 euroa (nykyisin 10 300 euroa). Päivärahatulon maksukynnys olisi 14 100 euroa (nykyisin 10 300 euroa).

Kommentti

22.06.2017 11:57

Viestintävainu kuntoon, Sininen tulevaisuus

Ministeri Sampo Terhon tarvitsi vain mainita nimi Sininen tulevaisuus, kun smurffimeemit alkoivat levitä sosiaalisessa mediassa. Lisää kierroksia tuli jo samana päivänä, kun HS uutisoi, että uudella yhdistyksellä ei näyttänyt olevan toimivia kotisivuja lainkaan, vaan osoite sininentulevaisuus.com johtikin kokoomuksen verkkosivuille.