Mainonta

M&M 22.9. 13:55

Torin uusi mainosalusta nojaa kohdentamiseen

Kuvakaappaus Tori.fi-sivusta.

"Datalähtöinen kohderyhmäkauppa avaa merkittävästi uusia mainosmahdollisuuksia brändeille Tori.fi-palvelussa", sanoo Susanna Kuokkanen Torista.

Tori.fi aloitti yhteistyön teknologiayhtiö AppNexusin kanssa ja otti torstaina käyttöön uuden mainonnanhallintajärjestelmän.

Uuden mainosalustan on tarkoitus auttaa mainostajia kohdentamaan tarjontaansa aiempaa tarkemmin datan perusteella selkeästi ostoaikeissa oleville kuluttajille Torin mediaympäristössä.

Torin mainonnan tuotekehityksestä vastaava Susanna Kuokkanen sanoo tiedotteessa, että datalähtöinen kohderyhmäkauppa avaa brändeille merkittävästi uusia mainosmahdollisuuksia b2b-myynnissä ja ohjelmallisessa ostamisessa.

"Jos mainostaja haluaa tavoittaa esimerkiksi muuttoaikaisessa olevat kuluttajat, voimme rakentaa personoidun kohderyhmän perustuen Torin käyttöhistoriaan ja kuluttajan demografioihin", Kuokkanen sanoo.

AppNexusin mainonnanhallintajärjestelmä toimii yhdessä Tori.fi:n omistajakonsernin Schibstedin kehittämien työkalujen ja mainonnan teknologioiden kanssa. Schibsted kertoi syyskuun alussa yhdistävänsä seitsemän mediabrändinsä tuote- ja tekniikkatiimit, jotka yhdessä ryhtyvät kehittämään uusia digitaalisia julkaisualustoja ja tuotteita.

Schibstedin mediabrändit ja kehitysorganisaatioon liittyvät tiimit ovat jo aiemmin kehittäneet yhteistyönä uuden, yhteisen julkaisualustan. Yhteistiimi kehittää uutta mainosalustaa yhteistyössä AppNexusin kanssa. Alustan tavoitteena on tarjota mediabrändeille uusia mainosrahoitusmahdollisuuksia ja keinoja tehdä näiden sisällöistä taloudellisesti tuottavampia.

Torin kaupallisen johtajan Thomas Tuomisen mukaan Torin uusia mainosratkaisuja kehitetään tiiviissä yhteistyössä Schibstedin mainontatiimin kanssa.

"Kuluttajan ostoaikeen tunnistaminen ja hyödyntäminen on ollut Schibsted-konsernin kehitystyön ytimessä jo pitkään", Tuominen sanoo tiedotteessa.

Torin omistaja, norjalainen mediakonserni Schibsted Media Group toimii 30 eri maassa. Schibsted-konderniin kuuluvat Suomessa Torin lisäksi Letsdeal.fi, Lendo.fi sekä Hintaopas.fi. Konsernin mediabrändejä ovat Aftonbladet, Aftenposten, VG, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Fædrelandsvennen, Omni ja Svenska Dagbladet.

Torissa tehtiin viimeisen vuoden aikana yli 2,1 miljoonaa kauppaa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö