Tutkimukset

M&M 26.5. 12:23

Tutkimus: Hyviä asioita tukeva brändi saa myytyä tuotteita kalliimmalla hinnalla

Colourbox

Brittitutkimuksen mukaan kuluttajat asettavat usein brändin edustamat arvot etusijalle ostopäätöksiä tehdessään.

Brittitoimisto MediaComin teettämän tutkimuksen perusteella sosiaaliset arvot ohjaavat kuluttajien ostokäyttäytymistä huomattavan paljon. Tutkimuksesta uutisoi MarketingTech.

Tutkimukseen haastatelluista 2000 henkilöstä 40 prosenttia kertoi, että on lopettanut jonkin brändin tuotteiden käyttämisen tai ei ole koskaan käyttänyt kyseisen brändin tuotteita yrityksen edustamien arvojen tai käyttäytymisen perusteella.

63 prosenttia oli sitä mieltä, että brändillä on myös yhteiskunnallinen vastuu. Peräti 80 prosenttia mainitsi ympäristöön liittyvät tekijät erityisen keskeisenä asiana.

Tutkimusaineiston perusteella kuluttajat ovat myös skeptisiä. Tutkimukseen vastanneista 65 prosenttia arvioi brändien liiloittelevan kertoessaan ympäristöystävällisistä teoistaan. 45 prosenttia ilmoiti olevansa "erittäin skeptisiä" kaikkia sellaisia brändejä kohtaan, jotka ilmoittavat toimivansa jonkin hyvän asian puolesta.

Lähes puolet vastanneista, 49 prosenttia, ilmoitti olevansa valmiita maksamaan brändin tuotteista enemmän, mikäli yritys tukee jotakin heille tärkeää asiaa.

"Tietoisuus ja keskittyminen siihen, mitä brändi edustaa, ovat siinä määrin kasvussa, että monet ihmiset ovat valmiita ostamaan lisää sellaisen yrityksen tuotteita, jonka toiminnalla on heidän mielestään hyvä vaikutus", arvioi Pauline Robson MediaComilta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö