Tutkimukset

M&M 26.2. 13:31 päivitetty 3.3. 15:39

Tutkimus: Myynti ja markkinointi nostaa Suomen kasvuun

Pressmaster / Colourbox

Opiskelijat eivät usko palkkojen alentamisen tai työajan pidentämisen kasvattavan Suomen taloutta.

Tuoreen tutkimuksen mukaan korkeakouluopiskelijat uskovat myynnin ja markkinoinnin olevan vahvimpia tekijöitä, joilla Suomi saadaan kasvuun tulevaisuudessa.

Joka toinen tutkimukseen osallistunut opiskelija arvioi menestyksen vahvaksi kimmokkeeksi myös kansainvälistymisen, innovaatiot ja epäonnistumisia pelkäämättömän kokeiluhenkisyyden.

Tiedot ilmenevät Future CEO 2016 -tutkimuksen opiskelijatuloksista.

Tutkimuksen vastaajista vain joka kolmas opiskelija uskoi digitalisaation ja henkilöstön hyvinvoinnin ja arvostuksen sekä osallistamisen toimivan kasvutekijöinä tuelvaisuudessa.

Vähiten kannatusta opiskelijoilta Suomen kasvun moottorina saivat palkkojen alentaminen tai työajan pidentäminen. Niihin uskoi vain joka kymmenes opiskelija.

Tutkimukseen osallistui 40 korkeakouluopiskelijaa muun muassa Aalto-yliopistosta, Helsingin yliopistosta, Åbo Akademista, Hankenilta, Itä-Suomen yliopistosta, Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulusta, Lappeenrannan teknillisestä yliopistosta, Tampereen yliopistosta, Turun kauppakorkeakoulusta, Turun yliopistosta ja Vaasan yliopistosta.

Future CEO 2016  -tutkimuksen on toteuttanut Viewpoint Finland ja sen ovat tuottaneet Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera, Evli Pankki, Hanken & SSE Executive Education, Odgers Berndtson, Panostaja, Pohjantähti Keskinäinen Vakuutusyhtiö ja Ratkaisutoimisto Seedi.