Mainonnan Monitaho -ehdokas 2/10

Ville Perttula 8.8. 10:50 päivitetty 22.8. 10:34

Tuula Kallio: "Uskon jatkuvan uudistumisen kulttuuriin"

Arttu Laitala
Tuula Kallio

Mediatoimisto Dagmarin toimitusjohtaja Tuula Kallio on ehdolla Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saajaksi. Maanantaina 21. elokuuta M&M:ssä avataan äänestyssivu, jossa lukijat voivat äänestää mieleistään ehdokasta. Tunnustus jaetaan perjantaina 22. syyskuuta.

Miten olet pyrkinyt kehittämään markkinointiviestintää Suomessa?

Tuula Kallio

Työ: Dagmarin toimitusjohtaja

Ura: Dagmar, Sanoma, Helsingin kauppakorkeakoulu

Koulutus: Kauppatieteiden maisteri

”Olen pyrkinyt kehittämään tiedolla johdettua markkinointia. Pyrimme siihen, että meidän asiakkaamme menestyvät paremmin. Tiedolla johdetun markkinoinnin kautta yrityksille syntyy parempi käsitys heidän asiakkaistaan ja kasvun mahdollisuuksista.”

Mitä pidät suurimpana saavutuksenasi?

”Sitä että olemme yhdessä kehittäneet Dagmarista Suomen arvostetuimman markkinointialan toimiston. Olimme kärkisijalla M&M Maine 2016 -tutkimuksessa. Uskon jatkuvan uudistumisen kulttuuriin, josta seuraa jatkuvaa kehitystä ja oppimista. Sellaisen kulttuurin rakentamisessa on minulla toimitusjohtajana ollut rooli.”

Mikä Mainonnan Monitaho?

  • Mainonnan Monitaho on MAT-Säätiön jakama markkinointialan tunnustuspalkinto. Se jaetaan henkilölle, joka toimii esimerkillisesti ja menestyksellisesti markkinointiviestinnän alan kehityksen eteen.
  • Ensimmäisen kerran tunnustus jaettiin vuonna 1967, joten tänä vuonna tunnustus täyttää 50 vuotta. Mainonnan Monitaho -tunnustus jaetaan joka toinen vuosi.
  • Tunnustukseen kuuluu lisäksi MAT-säätiön stipendi, jonka tunnustuksen saaja ohjaa haluamalleen kohteelle tai hankkeelle. Sen tulee edistää markkinointiviestinnän alaa.
  • Viimeksi tunnustuksen sai Milttonin perustaja ja toimitusjohtaja Mathias Järnström.
  • Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saajiksi on ehdolla kymmenen ihmistä. Markkinointi & Mainonta esittelee ehdokkaat 7.8.-18.8.
  • Maanantaina 21.8. M&M:ssä avataan äänestyssivu, jossa lukijat voivat äänestää mieleistään ehdokasta. Äänestys päättyy 13.9., ja tunnustus jaetaan perjantaina 22.9.

Mikä on ollut suurin muutos markkinointiviestinnässä tähän mennessä urasi aikana?

”Kyllä se on tämä teknologinen murros. Se osaaminen, jota tänä päivänä tarvitaan, on hyvin uudenlaista. Nyt tarvitaan esimerkiksi tosi paljon analytiikkaosaamista ja tietoa tekoälystä. Tämä tarkoittaa paljon uudenlaisia tiimejä ja työntekijöitä asiakastiimeissä sekä ylipäätään markkinointitoimistojen palkkalistoilla.”

Millaisia tavoitteita sinulla vielä on?

”Haluan, että Dagmar on tulevaisuudessakin edelläkävijä tekoälyn hyödyntämisessä, markkinoinnissa ja osaamisen kasvattajana.”

Mikä on motto työssäsi?

”Fantastista. Niin lukee minun mukissani. Sana kertoo siitä, että iloitaan niistä fantastisista jutuista, joita saamme aikaan.”

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö