Mainonnan monitaho

M&M 22.9. 10:37 päivitetty 25.9. 14:32

Tuula Kallio valittiin Mainonnan Monitahon saajaksi

Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saaja Tuula Kallio oli äänestyksen selkeä voittaja, kertoo MAT-säätiön puheenjohtaja Pasi Myllymaa (oikealla).

Dagmarin Tuula Kallio on vuoden 2017 Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saaja. Hän haluaa ohjata tunnustukseen kuuluvan MAT-säätiön stipendin startupille, joka edistää tekoälyn ja teknologian hyödyntämistä markkinoinnissa. 5 000 euron arvoisen stipendin saavaa yritystä etsitään vielä.

Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saaja Tuula Kallio, miten olet pyrkinyt kehittämään markkinointiviestintää Suomessa?

Tuula Kallio

Työ: Dagmarin toimitusjohtaja

Ura: Dagmar, Sanoma, Helsingin kauppakorkeakoulu

Koulutus: Kauppatieteiden maisteri

”Olen pyrkinyt kehittämään tiedolla johdettua markkinointia. Pyrimme siihen, että meidän asiakkaamme menestyvät paremmin. Tiedolla johdetun markkinoinnin kautta yrityksille syntyy parempi käsitys heidän asiakkaistaan ja kasvun mahdollisuuksista.”

Mitä pidät suurimpana saavutuksenasi?

”Sitä että olemme yhdessä kehittäneet Dagmarista Suomen arvostetuimman markkinointialan toimiston. Olimme kärkisijalla M&M Maine 2016 -tutkimuksessa. Uskon jatkuvan uudistumisen kulttuuriin, josta seuraa jatkuvaa kehitystä ja oppimista. Sellaisen kulttuurin rakentamisessa on minulla toimitusjohtajana ollut rooli.”

Mikä Mainonnan Monitaho?

  • Mainonnan Monitaho on MAT-Säätiön jakama markkinointialan tunnustuspalkinto. Se jaetaan henkilölle, joka toimii esimerkillisesti ja menestyksellisesti markkinointiviestinnän alan kehityksen eteen.
  • Ensimmäisen kerran tunnustus jaettiin vuonna 1967, joten tänä vuonna tunnustus täyttää 50 vuotta. Mainonnan Monitaho -tunnustus jaetaan joka toinen vuosi. Vuoden 2017 tunnustus jaettiin perjantaina 22.9.
  • Tunnustukseen kuuluu lisäksi MAT-säätiön stipendi, jonka tunnustuksen saaja ohjaa haluamalleen kohteelle tai hankkeelle. Sen tulee edistää markkinointiviestinnän alaa.
  • Viimeksi tunnustuksen sai Milttonin perustaja ja toimitusjohtaja Mathias Järnström.

Mikä on ollut suurin muutos markkinointiviestinnässä tähän mennessä urasi aikana?

”Kyllä se on tämä teknologinen murros. Se osaaminen, jota tänä päivänä tarvitaan, on hyvin uudenlaista. Nyt tarvitaan esimerkiksi tosi paljon analytiikkaosaamista ja tietoa tekoälystä. Tämä tarkoittaa paljon uudenlaisia tiimejä ja työntekijöitä asiakastiimeissä sekä ylipäätään markkinointitoimistojen palkkalistoilla.”

Millaisia tavoitteita sinulla vielä on?

”Haluan, että Dagmar on tulevaisuudessakin edelläkävijä tekoälyn hyödyntämisessä, markkinoinnissa ja osaamisen kasvattajana.”

Mikä on motto työssäsi?

”Fantastista. Niin lukee minun mukissani. Sana kertoo siitä, että iloitaan niistä fantastisista jutuista, joita saamme aikaan.”

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö