Twitter

M&M 11.2.2016 16:44 päivitetty 3.3.2016 15:39

Twitterin mainostulot kasvoivat 48 % - mainostajien määrä kasvoi hurjat 90 %

Merkittävin osa Twitterin mainostuloista tulee Yhdysvalloista.

Twitterin mukaan sen palvelussa aktiivisesti mainostavien määrä kasvoi loka-joulukuussa jopa 90 prosenttia vuoden 2014 viimeiseen vuosineljännekseen verrattuna.

Yhteensä mainostulot kasvoivat 48 prosenttia 641 miljoonan dollariin, josta 463 miljoonaa tuli Yhdysvalloista ja loput muista maista.

Mobiilimainonnan osuus kokonaiskakusta oli 86 prosenttia.

Twitterin oikaistu tulos ennen korkoja, veroja, poistoja ja kuolletuksia (EBITDA) nousi viime vuoden loka-joulukuussa 191,4 miljoonaan dollariin, mikä on 35 prosenttia enemmän kuin vuoden 2014 viimeisellä neljänneksellä.

Yhtiön liikevaihto nousi osavuosikatsauksen mukaan 48 prosenttia 710 miljoonaan dollariin.

Vahvoista talousluvuista huolimatta Twitterin kuukausittaisten aktiivisten käyttäjien määrä lukuun ottamatta SMS-käyttäjiä laski kolmannen vuosineljänneksen 307 miljoonasta 305 miljoonaan. Vaikka kasvua vuoden 2014 viimeiseen neljännekseen verrattuna tuli 9 prosenttia, käyttäjämäärä pelästytti sijoittajat ja veti yhtiön osakkeen laskuun tulosjulkistuksen jälkeen.

Mobiilikäyttäjien osuus Twitterin kuukausittaisista aktiivisista käyttäjistä on 80 prosenttia.

Koko viime vuoden osalta Twitterin liikevaihto nousi 2,2 miljardiin dollariin, mikä on 58 prosenttia enemmän kuin vuodelta 2014 raportoitu 1,4 miljardia dollaria.

Oikaistu tulos ennen korkoja, veroja ja poistoja oli 557,8 miljoonaa dollaria, kun se vuonna 2014 oli 300,9 miljoonaa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.