Mainonta

M&M 19.2.2016 20:29 päivitetty 3.3.2016 15:39

Uberin asiakkaille tulossa lähes 30 miljoonan dollarin korvauksia - palvelun mainonta oli harhaanjohtavaa

Uber

Uberia syytetään harhaanjohtavasta mainonnasta. Palvelu on esittänyt, että se voisi maksaa asiakkailleen miljoonien korvaukset.

Kyydinjakopalvelu Uber vastaan on nostettu Yhdysvalloissa joukkokanne, jossa yhtiötä syytetään harhaanjohtavasta mainonnasta.

Asiakkaiden mielestä Uber ei tarkista kuskiensa taustoja yhtä tarkasti kuin väittää. Kuskeina on toiminut esimerkiksi törkeisiin rikoksiin syyllistyneitä henkilöitä, kertoo Mashable

Tästä syystä asiakkaat pitävät dollarin suuruista Safe Ride Fee -maksua hämäävänä ja harhaanjohtavana.

Uber pyrkii asiassa sopuun ja on esittänyt tuomarille ehdotuksen, että se maksaisi yhteensä 28,5 miljoonan dollarin korvaukset noin 25 miljoonalle asiakkaalleen, jotka ovat maksaneet Safe Ride Fee -maksun vuoden 2013 tammikuun ja tämän vuoden tammikuun välisenä aikana.

Lisäksi Uber vaihtaa Safe Ride Fee -nimityksen neutraalimpaan Booking Fee -ilmaisuun.

Lähde: Tivi

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Mainonnan monitaho

22.09.2017 10:37

Tuula Kallio valittiin Mainonnan Monitahon saajaksi

Dagmarin Tuula Kallio on vuoden 2017 Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saaja. Hän haluaa ohjata tunnustukseen kuuluvan MAT-säätiön stipendin startupille, joka edistää tekoälyn ja teknologian hyödyntämistä markkinoinnissa. 5 000 euron arvoisen stipendin saavaa yritystä etsitään vielä.