Sosiaalinen media

M&M 22.1.2015 10:37 päivitetty 4.2.2016 10:51

Verkkoyhteisö helpottaa sisältömarkkinoinnin toteuttamista - Instaajat ja brändit yhteistyöhön

Colourbox

Brändit voivat yhteisön avulla saada näkyvyyttä some-vaikuttajien sisällön kautta, ja instaajat voivat ansaita rahaa kampanjoilla.

Sosiaalisen median toimisto Social Media Fab on perustanut verkkoyhteisön, joka auttaa suomalaisia sosiaalisen median vaikuttajia ja brändejä löytämään toisensa.

Woi.fi eli Word of Inspiration -yhteisön tarkoituksena on tarjota erityisesti Suomessa toimiville brändeille mahdollisuus toteuttaa sisältömarkkinointia some-vaikuttajien kautta.

"Lähdimme kehittämään palvelukonseptia, jossa suositut suomalaiset Instagram-käyttäjät saadaan mukaan sisältömarkkinoinnin pariin", Social Media Fabin toimitusjohtaja Heidi Tammiruusu kertoo tiedotteessa.

Palvelukonsepti perustuu tekniseen alustaan, joka mahdollistaa tiedon keräämisen ja analysoinnin Instagram-kampanjoissa. Teknisen alustan on suunnitellut ja toteuttanut Blogat Oy perustuen blogikampanjoissa hankittuihin kokemuksiin.

"Automatisointi helpottaa kampanjatoimintaa niin instaajien kuin brändienkin näkökulmasta. Valmiit toiminnallisuudet mahdollistavat uusien ideoiden toteuttamisen ja tulosten arvioinnin entistä tehokkaammin", sanoo Blogatin toimitusjohtaja Minna Vuorema-Chollat tiedotteessa.

Mukana konseptin ideoinnissa ja kehittämisessä on ollut Pupulandia-blogin tekijä, sosiaalisen median parissa työskentevä Jenni Rotonen.

“Blogeissa sisältömarkkinointia on tehty jo kauan, joten on ollut kiinnostavaa olla mukana luomassa uudenlaista markkinointikonseptia suomalaiselle sosiaalisen median kentälle. Ulkomaisten käyttäjien Insta-tileillä sisältömarkkinointi näkyy jo, mutta Suomessa ilmiö on vielä lapsenkengissä”, Rotonen kertoo.

Woi.fi-yhteisö vaati rekisteröitymisen, joka on mahdollinen vain kutsutuille käyttäjille. Sivustolla kerrotaan, että some-vaikuttajat voivat ansaita rahaa ja voittaa palkintoja osallistumalla yhteistyökampanjoihin.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö