Kampanjat

M&M 29.2.2016 15:08 päivitetty 3.3.2016 15:39

Vie vanhat lakanat Finlaysonille - yhtiö valmistaa niistä räsymattoja

Finlayson

Finlaysonin toimitusjohtaja Jukka Kurttilan mukaan yhtiö haluaa vähentää tekstiilijätteen määrää ja tukea kiertotaloutta.

Kodintekstiilivalmistaja Finlayson on käynnistänyt kierrätyskampanjan, jossa ihmiset voivat kierrättää vanhat lakanansa Finlaysonin myymälöissä.

Myymälöihin tuoduista vanhoista lakanoista valmistetaan Suomessa räsymattoja, jotka tulevat myyntiin kesän aikana.

"Kierrätys ja vastuullisuus pitää tuoda osaksi yritysten aitoa toimintaa jos haluamme, että lapsillammekin on maailma jossa elää. Haluamme tehdä tekstiilien kierrätyksen kuluttajalle helpoksi – nyt kuka vain voi tuoda vanhat lakanansa myymäläämme ja näistä samoista lakanoista tulemme valmistamaan räsymattoja. Samalla kiertotalous luo uutta työtä Suomeen ja vähentää Suomessa syntyvän tekstiilijätteen määrää", Finlaysonin toimitusjohtaja Jukka Kurttila kertoo tiedotteessa.

Vanhat lakanat lajitellaan Finlaysonin myymälöissä värin ja materiaalin perusteella. Seuraavaksi lakanat toimitetaan eteenpäin, pestään, ommellaan yhteen ja rullataan kuteen leikkuuta varten. Leikatuista kuteista tehdään mattoja, joihin voidaan painaa myös kuvioita.

Finlaysonin kierrätyskampanja käynnistyi 28. helmikuuta ja päättyy 31. maaliskuuta. Lakanoiden kierrätystä jatketaan kampanjan jälkeen, mikäli lakanoiden kierrättämiselle on tilausta, kertoo Finlayson.

Yhtä kierrätykseen tuotua lakanaa kohti saa hyvityksen yhdestä uudesta tuotteesta.

Kampanjan aikana myymälöihin voi tuoda myös vanhoja pyyhkeitä. Niistä valmistetaan öljyntorjuntamattoja.

Finlaysonilla on Suomessa yhteensä 14 myymälää ja shop-in-shopia.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.