Facebook

M&M 26.2. 11:29 päivitetty 3.3. 15:39

Vihanaama ärsyttävälle Facebook-mainokselle ei auta - kaikki reaktiot johtavat samanlaisten sisältöjen näyttämiseen

Handout

Erilaiset Facebook-emojit lasketaan kaikki edelleen tykkäyksiksi.

Facebook julkaisi keskiviikkona uudet tunnereaktiot, joita voi käyttää vanhan peukuttamisen rinnalla. Mutta tarvitseeko niitä olla noin monta? Miksei yhtiö vain julkaissut kauan toivottua "en tykkää" -nappia pariksi tykkäämiselle?

Dislike-nappia on kyllä harkittu, mutta se toisi liikaa negatiivisuutta, Facebookin tuotevastaava Chris Cox sanoi uutistoimisto Bloombergin haastattelussa.

Nyt julkaistujen reaktioiden valikoimassa on kuitenkin mukana vihaisuutta ja surullisuutta kuvaavat naamat. Negatiivisia tunteita on valikoimassa kaksi kuvaketta kaikkiaan kuudesta vaihtoehdosta. Palvelu yrittää yhä pitää positiivisuutta yllä.

Jos et halua nähdä ärsyttäviä mainoksia, ei niihin kannata reagoida kiukkuisella reaktiokuvakkeella. Toistaiseksi Facebook laskee kaikki reaktiot yhä tykkäyksiksi siinä mielessä, että jos käyttäjä reagoi johonkin sisältöön, hänelle näytetään lisää samanlaista sisältöä jatkossa, kertoo uutistoimisto Reuters.

Yhtiö aikoo päättää myöhemmin, miten reaktiot voivat tarkemmin vaikuttaa näytettävään sisältöön.

Mainostajat haluaisivat päästä kohdentamaan mainoksia reaktioiden mukaan. Toistaiseksi sekään ei ole mahdollista, mutta Reutersin haastattelemat digimarkkinoinnin osaajat uskovat, että heille tarjotaan siihen vielä mahdollisuutta. Koko reaktiouudistus ei todennäköisesti johdu käyttäjien toiveista niinkään paljon kuin mainostajista ja mainosrahoista.

Lähde: Tivi

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö