Mainonta

M&M 7.1. 12:45 päivitetty 3.3. 15:37

WPP:n Sorrell: Adblockerit eivät ole uhka alalle

Kuvakaappaus WSJ:n mainosvideosta.

WPP:n toimitusjohtajan Martin Sorrellin mukaan kuluttajat viettävät paljon aikaa mobiilisovelluksissa, joissa mainoksia ei estetä.

Mainostoimistokonserni WPP:n toimitusjohtaja Martin Sorrell ei ole kovinkaan huolissaan mainosten estäjistä. Sorrellin mukaan syynä on se, että älypuhelinkäyttäjät viettävät merkittävän osan ajastaan sovelluksissa.

Mobiilisovelluksista mainoksia estäviä ohjelmia on tällä hetkellä tarjolla vain rajoitettu määrä, joten adblockerit eivät ole Sorrellin mukaan uhka mainostajille, kertoo The Drum.

"iOS ja Android dominoivat 90 prosentin markkinaosuudellaan. 90 prosenttia tuosta 90 prosentista on sovelluksissa, joita ei voi estää", Sorrell sanoi Nabs Tuesday Club Talkissa joulukuun lopulla.

Adoben ja PageFairin selvityksen mukaan yli 98 prosenttia mainosten estämisestä tapahtuu tietokoneilla. Vain 1,6 prosenttia estoista tapahtuu mobiililaitteilla.

Sorrell kuitenkin myönsi, että adblockerit saattavat olla käytössä mobiilisovelluksissa jossain vaiheessa tulevaisuudessa.