Mainonta

M&M 7.1.2016 12:45 päivitetty 3.3.2016 15:37

WPP:n Sorrell: Adblockerit eivät ole uhka alalle

Kuvakaappaus WSJ:n mainosvideosta.

WPP:n toimitusjohtajan Martin Sorrellin mukaan kuluttajat viettävät paljon aikaa mobiilisovelluksissa, joissa mainoksia ei estetä.

Mainostoimistokonserni WPP:n toimitusjohtaja Martin Sorrell ei ole kovinkaan huolissaan mainosten estäjistä. Sorrellin mukaan syynä on se, että älypuhelinkäyttäjät viettävät merkittävän osan ajastaan sovelluksissa.

Mobiilisovelluksista mainoksia estäviä ohjelmia on tällä hetkellä tarjolla vain rajoitettu määrä, joten adblockerit eivät ole Sorrellin mukaan uhka mainostajille, kertoo The Drum.

"iOS ja Android dominoivat 90 prosentin markkinaosuudellaan. 90 prosenttia tuosta 90 prosentista on sovelluksissa, joita ei voi estää", Sorrell sanoi Nabs Tuesday Club Talkissa joulukuun lopulla.

Adoben ja PageFairin selvityksen mukaan yli 98 prosenttia mainosten estämisestä tapahtuu tietokoneilla. Vain 1,6 prosenttia estoista tapahtuu mobiililaitteilla.

Sorrell kuitenkin myönsi, että adblockerit saattavat olla käytössä mobiilisovelluksissa jossain vaiheessa tulevaisuudessa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.