Klikatuimmat

M&M 8.1.2016 12:10 päivitetty 3.3.2016 15:37

Yksisarvishoitojen puffaus, Lidlin tempaukset ja flopannut Suomen paras elokuva kiinnostivat

Colourbox

Marmai.fi:n viime vuoden klikatuin juttu kertoo Ylen tekemästä uutisesta, jossa kerrotaan yksisarvishoitokurssista ilman kritiikkiä.

Markkinointi&Mainonnan verkkosivuston vuoden 2015 klikatuin juttu kertoo YleX:n verkkosivuilla julkaistusta jutusta, jossa puffattiin yksisarvishoitoja.

YleX:n muokatussa jutussa kerrottiin alun perin, kuinka Suomessa voi opiskella alle tonnilla yksisarvishoitajaksi ja missä ja miten kurssille voi ilmoittautua. YleX:n vastaava tuottaja Noora Santavuori kertoi M&M:lle, että muokkauksen jälkeen jutusta poistettiin mainoksenomaiset virkkeet.

Marmai.fi:n lukijoita kiinnostivat viime vuonna myös Lidlin toiminta, flopannut Suomen paras elokuva, Prisman Ampris-kampanja ja tuomitut mainokset.

Vuoden 2015 klikatuimmat jutut:

1. Vastaava tuottaja Ylen yksisarvisjutusta: "Harkinta petti, juttua on muokattu"
2. Lidl ennakoi – Sääntö-Suomi kieltää grillaamisen
3. Suomen paras elokuva oli täysi floppi
4. Mediatalot ryhtyivät adblocker-vastaiskuun
5. Prisma veti kansaa nenästä - mitään Amprista ei ole olemassakaan
6. Varustelekan tissimainos hermostutti Ruotsissa - "Facebookilta napsahti bannia"
7. Käk! Taas Lidl tempaisee näyttävästi
8. Radio Rockin mainos tuomittiin "poikkeuksellisen räikeästä" seksismistä - kanavan mukaan kyseessä ei ollut mainos lainkaan
9. Seppälä valmistaa malliston asiakkaiden vanhoista vaatteista - tavoitteena "suljettu kierto"
10. Ampparit.com elää muiden työstä

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

24.01.2017 18:54

Ikävän viestin häivyttäminen osuu viestijän omaan nilkkaan

"Vaihtoehtoisten faktojen" ja "valeuutisten" aika ei ole haaste pelkästään mediaorganisaatioille vaan kaikille viestijöille. Siksi ainoa toimiva pitkän aikavälin viestintästrategia on avoimuus, myös silloin kun kerrottavana on ikäviä uutisia.