Klikatuimmat

M&M 8.1.2016 12:10 päivitetty 3.3.2016 15:37

Yksisarvishoitojen puffaus, Lidlin tempaukset ja flopannut Suomen paras elokuva kiinnostivat

Colourbox

Marmai.fi:n viime vuoden klikatuin juttu kertoo Ylen tekemästä uutisesta, jossa kerrotaan yksisarvishoitokurssista ilman kritiikkiä.

Markkinointi&Mainonnan verkkosivuston vuoden 2015 klikatuin juttu kertoo YleX:n verkkosivuilla julkaistusta jutusta, jossa puffattiin yksisarvishoitoja.

YleX:n muokatussa jutussa kerrottiin alun perin, kuinka Suomessa voi opiskella alle tonnilla yksisarvishoitajaksi ja missä ja miten kurssille voi ilmoittautua. YleX:n vastaava tuottaja Noora Santavuori kertoi M&M:lle, että muokkauksen jälkeen jutusta poistettiin mainoksenomaiset virkkeet.

Marmai.fi:n lukijoita kiinnostivat viime vuonna myös Lidlin toiminta, flopannut Suomen paras elokuva, Prisman Ampris-kampanja ja tuomitut mainokset.

Vuoden 2015 klikatuimmat jutut:

1. Vastaava tuottaja Ylen yksisarvisjutusta: "Harkinta petti, juttua on muokattu"
2. Lidl ennakoi – Sääntö-Suomi kieltää grillaamisen
3. Suomen paras elokuva oli täysi floppi
4. Mediatalot ryhtyivät adblocker-vastaiskuun
5. Prisma veti kansaa nenästä - mitään Amprista ei ole olemassakaan
6. Varustelekan tissimainos hermostutti Ruotsissa - "Facebookilta napsahti bannia"
7. Käk! Taas Lidl tempaisee näyttävästi
8. Radio Rockin mainos tuomittiin "poikkeuksellisen räikeästä" seksismistä - kanavan mukaan kyseessä ei ollut mainos lainkaan
9. Seppälä valmistaa malliston asiakkaiden vanhoista vaatteista - tavoitteena "suljettu kierto"
10. Ampparit.com elää muiden työstä

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.