Markkinointikampanja

Aleksi Ylä-Anttila 14.2. 15:55 päivitetty 14.2. 16:29

Yritys, haetko täydellistä kumppania? Annalect rakensi ystävänpäivän kunniaksi firmoille oman deittikoneen

Pasi Liesimaa
Deittisovellus yrityksille kehitettiin ystävänpäivän kunniaksi. Kuvituskuva.

Dataohjautuvia markkinointiratkaisuja tuottava Annalect Finland päätti tempaista ystävänpäivän kunniaksi.

Infograafikko Joel Kanerva kertoo, että tiimin keskuudessa virisi ajatus jonkinlaisen leikkimielisen markkinointitempauksen toteuttamisesta ystävänpäiväksi.

"Mietimme, että olisi hauska luoda sellainen algoritmi, jonka kautta yritykset pystyvät etsimään toisilleen kumppaneita. Mietimme sitten, miten avoimella datalla voisi syntyä jonkinlainen hauska peli, tempauksen suunnittelijoihin lukeutuva Kanerva kertoo.

Deittikoneen perusideassa hyödynettiin todellisesta elämästä tuttua oppia. Vastakohtaisuudet viehättävät.

"Kun deittailussa vastakohdat vetoavat toisiinsa, mietimme, että mitä jos tällaista logiikkaa kokeilisi myös yrityksille. Sitä kautta voisi löytyä kumppanuuksia yllättävistäkin paikoista", Kanerva taustoittaa.

Kone ottaa vastakohtien lisäksi huomioon myös yrityksien iän ja toimipaikkakunnan.

"Ikäero ei saa olla liian suuri. Perustamisvuosien on oltava riittävän lähellä toisiaan. Kone etsii yrityksiä samoilta paikkakunnilta mahdollisimman pienellä ikäerolla", Marketing Manager Ossi Heiskala kertoo.

Käyttäjiä on Heiskalan mukaan ollut tähän mennessä kymmeniä. Sovellus pysyy toiminnassa ainakin koko ystävänpäiväviikon ajan. Mikäli pelkkä pelaaminen pelaamisen vuoksi ei kiinnosta, porkkanana on ystävänpäivän hengessä mahdollinen palkinto.

"Jos joku meidän Omnicom Media Group Finlandin yrityksistä tulee meidän pariksemme, maksamme aamupalan omaan piikkiimme. Ja jos siihen päälle vielä jakaa tämän tuloksen sosiaalisessa mediassa, saa myös ilmaisen lounaan", Heiskala vahvistaa.

Peliä pääsee pelaamaan Annalectin oman sivuston kautta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

21.07.2017 11:41

Onhan naisen takakontti hyvässä kunnossa?

Mainoksissa naiset esitetään yhä yksipuolisesti ja yleensä mieskatseen kautta. Body positivity -liike tähtää katsomaan naisia eri kuvakulmasta.

Media

21.07.2017 09:32

Alma Median tulos parani odotetusti

Mediatalo Alma Median oikaistu liikevoitto kasvoi lähes 34 prosenttia vuodentakaisesta huhti-kesäkuussa. Tulosta paransivat etenkin Alma Marketsin vahva kasvu Tšekissä sekä kustannussäästöt.